یکی از مهم‌تریم دلایلی که باعث خراب شدن یخچال می‌شود درست بسته نشدن درب آن است. شاید بسیار تجربه کرده باشید که در یخچال یا فریزر باز مانده و برفک زده است. علاوه‌بر برفک زدن، مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور، فساد مواد غذایی و گرم شدن داخل یخچال نیز به دلیل باز ماندن در ممکن است اتفاق بیافتند. جلوگیری از باز ماندن در یخچال می‌تواند تا حدود زیادی از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کند اما دلایلی باعث می‌شوند که در یخچال به‌طور کامل بسته و کیپ نشود. اگر یخچال خانه شما هم با باز ماندن در، برفک می‌زند ادامه مطلب را مطالعه کنید و با دلایل باز ماندن در یخچال و فریزر و راهکارهای برطرف کردن آن‌ها آشنا شوید.

وجود مانع جلوی در؛ رایج‌ترین دلیل بسته نشدن در یخچال

تعمیرات لوازم خانگی سنگین و بزرگی مثل یخچال و فریزر نسبت به وسایلی که قابلیت جابه‌جایی راحت‌تری دارند سخت‌تر است. به همین دلیل همواره باید از عواملی که باعث وارد شدن آسیب به یخچال و موتور آن می‌شود جلوگیری کنید. یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که باعث باز ماندن در و خراب شدن قطعات یخچال می‌شود قرار گرفتن مانع جلوی در آن است. گیر کردن وسایل لای در یخچال اتفاقی است که با کمی توجه قابل پیشگیری است.

وسایل و مواد خوراکی را در یخچال به شکلی بچینید که با لرزش ناشی از بسته شدن در، سقوط نکنند. اگر صدای آلارم یخچال را شنیدید یا از طریق نور چراغ آن متوجه باز بودن در یخچال شدید معطل نکنید و در را به‌طور کامل ببندید. باز ماندن در یخچال و شنیده نشدن بوق اخطار آن می‌تواند نشانه وجود خرابی در سنسورها باشد. در این صورت با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید و زمان مناسبی را با او برای تعمیر یخچال در منزل خود هماهنگ کنید.

وجود مانع جلوی در یخچال، رایج‌ترین دلیل بسته نشدن در یخچال – نیوسرویس

پر بودن در یخچال از وسایل سنگین و افتادگی قفسه‌ها

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موقع باز و بسته کردن در یخچال یا فریزر چیزی لای در گیر و باز و بسته کردن در را برای شما سخت‌تر کرده است. پس از آن در یخچال را باز کرده‌اید و متوجه لق شدن و افتادگی قفسه‌های درون در شده‌اید. بهتر است پیش از آن که قفسه‌ها شکسته یا لق شوند از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کنید. تعداد زیادی از وسایل یا مواد غذایی سنگین را برای مدت طولانی در قفسه‌های در یخچال قرار ندهید و موقع باز و بسته کردن در مراقب سقوط آن‌ها باشید. سنگینی در یخچال باعث وارد شدن فشار به لولاهای در نیز خواهد شد.

چنین مشکلی در تمام‌ برندهای یخچال و لوازم خانگی مثل ال جی، دوو، سامسونگ و غیره دیده می‌شود. دست به آچار شوید و با پیچ گوشتی، پیچ لوله‌ها را سفت کنید. اگر پس از سفت کردن لولاها مشکل برطرف نشد می‌توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دوو تهران تماس بگیرید و برای اعزام تعمیرکار یخچال، سفارش خود را ثبت کنید.

سنگینی در یخچال، اولین عامل باز ماندن در یخچال - نیوسرویس

خرابی در درزگیر و آهنربای در یخچال

یکی از شایع‌ترین دلایل بسته نشدن در یخچال‌های ساید بای ساید خرابی درزگیر در یخچال است. درون لاستیک دور در یخچال آهنربایی وجود دارد که باعث بسته شدن در یخچال می‌شود. اگر درزگیر یخچال خراب، کثیف یا پاره شود در یخچال به خوبی بسته نخواهد شد و باز ماندن آن به قطعات مختلف یخچال آسیب خواهد زد. در صورت کثیفی می‌توانید با کمی آب و شوینده مناسب، کثیفی درزگیر یخچال را برطرف کنید.

اگر میزان خرابی یا ساییدگی پلاستیک دور در یخچال زیاد است چاره‌ای جز تعویض آن نخواهید داشت. اگر یخچال خانه شما علاوه‌بر خرابی درزگیرها دچار مشکل حاد دیگری شده است بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای یخچال‌‌های معمولی و ساید بای ساید کمک بگیرید. با نمایندگی‌های تعمیر یخچال ساید بای ساید ال جی، سامسونگ و سایر برندهای قابل اعتماد برای اعزام تعمیرکار تماس بگیرید و کار را به آن‌ها بسپارید.

خرابی درزگیر در یخچال باعث باز ماندن در آن می‌شود - نیوسرویس

خرابی استوپر یخچال و باز ماندن در آن

یکی از دلایلی که باعث کامل بسته نشدن در و آسیب وارد شدن به موتور و کمپرسور یخچال یا فریزر می‌شود هرز شدن و خرابی استوپر است. استوپر وسیله‌ای است در قسمت پایینی یخچال قرار می‌گیرد و در را برای بسته شدن به سمت داخل می‌کشد. معمولا چنین مشکلی در یخچال‌های برند سامسونگ زیاد دیده می‌شود.

تعویض استوپر کار آسانی نیست و باید توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود. با تعمیرکاری زبده تماس بگیرید و برای حل مشکل خود از او کمک بخواهید. اگر ساکن تهران هستید و برای تعمیر یخچال سامسونگ در تهران به دنبال تعمیرکاری حرفه‌ای می‎‌گردید متخصصین نیوسرویس در خدمت شما هستند. می‌توانید به توانایی و تخصص تکنسین‌های نیوسرویس اعتماد کنید و یخچال خود را مانند روز اول تحویل بگیرید.

باز ماندن در یخچال به دلیل هرز شدن استوپر یخچال – نیوسرویس

تعمیر انواع یخچال و فریزر با تضمین کیفیت و قطعات فقط در نیو سرویس

تیم نیو سرویس از افراد متخصصی تشکیل شده که تعهد داده اند خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهند. اگر ساکن تهران هستید و برای تعمیر یخچال و فریزر خانه خود نیاز به اعزام تعمیرکار دارید ما در کنار شما خواهیم بود.

تمامی خدمات نیو سرویس با ضمانت به مشتریان عزیز ارائه خواهد شد. شما می‌توانید تاریخ و ساعت اعزام تعمیرکار را در سفارش خود مشخص کنید. هدف ما جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات با بالاترین کیفیت است.