شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از پر کردن ماشین ظرفشویی و اتمام شست و شو متوجه شدید که ظرف‌ها هنوز کثیف هستند و حتی لک بیشتری گرفته‌اند. پس از رو به رو شدن با چنین صحنه‌ای مجبور می‌شوید دوباره ماشین ظرفشویی را روشن کنید و با صرف هزینه برای شوینده و آب مصرفی دوباره ظرف‌ها را بشویید. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ چرا ظرفشویی، ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید؟ اگر دوست دارید که با شناخت و رفع دلایل تمیز نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی ظروفی تمیز و براق داشته باشید همراه متخصصین نیوسرویس بمانید.

خرابی تاچ پد ماشین ظرفشویی و تمیز شسته نشدن ظرف‌ها

ماشین ظرفشویی‌های امروزی مجهز به سیستم کنترل تاچ پد هستند که به کمک آن می‌توان به صورت لمسی با کنترلر ظرفشویی کار کرد. پنل کنترل، دمای آب، میزان کافی بودن نمک و مسائلی از این قبیل را به شما نشان می‌دهد و در صورتی خرابی، مشکلات دستگاه را به شما نشان نخواهد داد. زمانی که با دست خیس و کثیف، تاچ پد ماشین ظرفشویی را لمس می‌کنید در صورت نفوذ آب به قسمت‌های داخلی آن، برد آسیب خواهد دید. قطعی ناگهانی و عدم استفاده از محافظ برق یکی دیگر از دلایل مهمی است که باعث وارد شدن آسیب به برد کنترل ماشین ظرفشویی خواهد شد. اگر متوجه اختلالاتی مانند صدای ناهنجار، جرقه و سوختن LED  برد کنترل شدید سریعا در یک شرکت تعمیرات لوازم خانگی آنلاین درخواست خود را برای اعزام تعمیرکار ثبت و کنترلر را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی تاچ پد ظرفشویی و شسته نشدن درست ظرف‌ها - نیوسرویس

تنظیمات برنامه اشتباه ظرفشویی و لک شدن ظروف

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای نسل جدید ماشین ظرفشویی به ویژه ماشین ظرفشویی‌های سری ال جی ایجاد می‌شود تنظیمات نادرست برنامه‌ها است. عدم آشنایی با برنامه‌های ماشین ظرفشویی و نحوه انتخاب بهترین برنامه باعث می‌شود که ظرف‌ها به درستی شسته نشود. مناسب بودن فشار آب و زمان شست و شو از مواردی است که باید هنگام تنظیم برنامه ظرفشویی برای حجم مشخصی از ظروف تعیین شود.

اگر در هنگام انتخاب برنامه ماشین ظرفشویی متوجه بروز خطا در برد کنترل آن شدید ابتدا آن را بررسی و سعی کنید مشکل را برطرف کنید. در صورتی که نتوانستید ارور را برطرف کنید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی در تهران برای دریافت مشاوره یا اعزام تعمیرکار تماس بگیرید.

اشتباه در تنظیمات برنامه ماشین ظرفشویی و شسته نشدن درست ظروف- نیوسرویس

چیدن نادرست و بیش از اندازه ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ماشین ظرفشویی نتواند ظرف‌ها را به خوبی تمیز کند چیدن بیش از اندازه ظرف در آن است. تلنبار شدن ظرف‌ها روی یکدیگر باعث می‌شود شوینده و آب به میزان کافی به ظرف‌ها نرسد و کف و جرم روی ظرف‌ها باقی بماند. موقع شست و شو ماشین را بیش از اندازه پر نکنید و وسایل را به شکلی بچینید که به همه آن‌ها شوینده و آب برسد.

کدر شدن ظروف در ظرفشویی به دلیل پر بودن بیش از اندازه آن - نیوسرویس

شوینده نامناسب علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

استفاده از شوینده مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی باید انجام دهید. اگر وسایل درون ماشین ظرفشویی پس از شست و شو لک و کدر شدند پیش از اقدام برای تعمیر ماشین ظرفشویی، شوینده را عوض کنید و ظرف‌ها را دوباره بشویید. اگر لک و جرم ظرف‌ها از بین رفت می‌توان مطمئن شد که مشکل از کیفیت پایین شوینده بوده است و با تعویض آن می‌توان ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی به‌خوبی تمیز کرد.

استفاده از شوینده نامناسب علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی - نیوسرویس

خرابی بازوها، مهم‌ترین علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی

بازوها وظیفه شستن ظروف و آبکشی آن‌ها را برعهده دارند و یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی محسوب می‌شوند. یکی از مشکلات رایج بازوهای ظرفشویی بسته شدن منافذ آن‌ها است. زمانی که سوراخ بازوها کیپ شود آب از آن‌ها خارج نمی‌شود و ممکن است هنگام شست و شو قسمتی از ظروف نشسته باقی بماند.

همچنین اگر بازوهای ماشین ظرفشویی دچار شکستگی و لق زدن شوند آب به درستی روی ظرف‌ها ریخته نخواهد شد و ظروف کثیف و لک‌دار باقی خواهند ماند. اگر متوجه شکستگی در بازوها شدید می‌توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید و از آن‌ها برای اعزام تعمیرکار و تعویض بازوها کمک بخواهید.

خرابی بازوها ودرست شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی - نیوسرویس

فرآیند ناقص آبگیری ماشین ظرفشویی و خرابی شیر آب

زمانی که آبگیری در ماشین ظرفشویی به خوبی انجام نشود کف و کثیفی ظروف به درستی از روی آن‌ها پاک نخواهد شد و به صورت لک روی ظرف‌ها باقی خواهد ماند. یکی از دلایلی که باعث نقص در فرآیند آبگیری ماشین ظرفشویی می‌شود خرابی یا نشتی اتصالات و شیر آب است. عدم ورود آب کافی به دستگاه و هدر رفت آن هنگام کار باعث می‌شود شوینده‌ها به طور کامل حل و شسته نشوند.

نشتی شیر آب ظرفشویی هم باعث نفوذ آب به قطعات حساس ظرفشویی خواهد شد و ممکن است باعث اتصالی و حتی سوختن موتور ماشین ظرفشویی بشود. پیشنهاد می‌کنیم که ماشین ظرفشویی را در ساعات اوج مصرف روشن نکنید و در هر بار شست و شو از برنامه‌ای که آب زیادی مصرف نمی‌کند استفاده کنید.

خرابی شیر ظرفشویی و تمیز شسته نشدن ظرف‌ها در آن - نیوسرویس

کثیفی فیلتر و کدر شدن ظروف داخل ظرفشویی

یکی از شایع‌ترین دلایلی که علاوه‌بر کدر شدن ظروف باعث بو گرفتن داخل ماشین ظرفشویی هم می‌شود کثیفی و مسدود شدن فیلتر تخلیه آن است. فیلتر تخلیه در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و آب کثیف حاصل از شست و شو پس از عبور از آن از ظرفشویی خارج می‌شود. گیر کردن مواد غذایی و تجمع آن‌ها باعث می‌شود که آب کثیف در داخل ماشین ظرفشویی باقی بماند و ظرف‌ها لک و کدر شوند.

کثیفی فیلتر ماشین ظرفشویی علت کدر شدن ظروف - نیوسرویس

خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی و پاک نشدن جرم از روی ظروف

ظرف‌ها به خصوص ظروف چرب باید با آب گرم شسته شوند تا لک و چربی به خوبی از روی آن‌ها پاک شود. ترموستات وسیله‌ای است که وظیفه گرم کردن آب را برای شستن ظروف بر عهده دارد. اگر متوجه شدید که ظروف به خوبی شسته نمی‌شوند و آبی که در ظرفشویی قرار دارد گرم نیست باید به فکر تعمیر ترموستات ظرفشویی بیفتید. تعمیر ترموستات ظرفشویی کاری تخصصی است و باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای انجام شود. می‌توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید و برای اعزام تعمیرکار درخواست خود را ثبت کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به متخصصین نیو سرویس بسپارید

تمیز شسته نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی یکی از اتفاقاتی است که به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد اما با پیگیری ساده برای تعمیر ظرفشویی می‌توان دوباره ظرف‌هایی تمیز و براق داشت.

متخصصین نیوسرویس برای تعمیر انواع ماشین ظرفشویی با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده هستند. برای تعمیر ماشین ظرفشویی است کافی است سفارش خود را از طریق سایت یا شماره‌گیری 02177442720 ثبت کنید و ظرفشویی خود را عین روز اول تحویل بگیرید. هدف ما کسب رضایت مشتری و ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت به او است.