در روزهای گرم تابستانی که گرما هر کسی را آزار می‌دهد به باد سرد و لذت‌بخش کولر پناه می‌بریم و سعی می‌کنیم از گرما و فشار آن، فرار کنیم. کولر گازی را روشن می‌کنیم اما بر خلاف انتظاری که داریم بادی که از کولر خارج می‌شود نه تنها سرد نیست بلکه گرم و آزاردهنده هم هست. کولر گازی مانند سایر وسایل برقی ممکن است دچار خرابی شود و شما قبل از هر کاری باید علت آن را پیدا کنید. به همین دلیل در این مطلب، دلایل خنک نکردن کولر گازی و راه‌های برطرف کردن مشکل آن را به‌طور کامل به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه مطلب، همراه متخصصین نیوسرویس باشید.

ساده‌ترین راه عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی

اگر کولر گازی شما به درستی کار نمی‌کند و باد گرم می‌زند بلافاصله آن را خاموش کنید و به دنبال ایراد و روشی برای برطرف کردن آن باشید. اکثر افراد تجربه زیادی از کار یا تعمیر وسایل برقی ندارند و نگران هستند که با دست‌کاری کولر گازی، خرابی آن را بیشتر کنند. اگر شما هم جز کسانی هستید که حضور تعمیرکار را ترجیح می‌دهید از تعمیرکارهای حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید. برای پیدا کردن تعمیرکار حرفه‌ای می‌توانید با شرکت‌های تعمیرات لوازم خانگی در تهران و سایر کلان‌ شهرها تماس بگیرید و برای تعمیر کولر گازی خانه خود، درخواست اعزام تعمیرکار را ثبت کنید.

اعزام تعمیرکار برای تعمیر کولر گازی - نیو سرویس

خرابی موتور و کمپرسور؛ مهم‌ترین دلیل خرابی کولر گازی

موتور، مهم‌ترین قطعه در وسایل برقی است. کمپرسور نیز وسیله‌ای مهم و حیاتی در کولر گازی محسوب می‌شود که با کاهش حجم گازها، فشار آن‌ها را افزایش می‌دهد. در حقیقت بادی که از کولر گازی خارج می‌شود توسط کمپرسور برای انتشار در محیط، فشرده می‌شود. در صورتی که کولرگازی شما دچار مشکل شد باید سلامت موتور و کمپرسور آن بررسی شود و در صورت نیاز به تعویض قطعه، قطعات باید هر چه سریع‌تر عوض شوند.

بررسی و تعمیر موتور یا کمپرسور، کاری تخصصی است و فقط کسانی که در این زمینه دانش و تجربه دارند باید آن را انجام دهند. برای بررسی و تعمیر موتور یا کمپرسور از یک متخصص کولر گازی کمک بخواهید و در صورت نیاز با نمایندگی تعمیر کولر گازی معتبری تماس گرفته و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

خرابی فن کولر گازی؛ رایج‌ترین دلیل سرد نکردن کولر گازی

پرتاب نشدن باد سرد از دریچه‌های کولر گازی با وجود عملکرد درست موتور می‌تواند نشانه وجود ایراد در فن کولر گازی و اجزای تشکیل دهنده آن باشد. قطعی سیم فن کولر گازی، موتور فن، ایراد در پره‌‌ها یا سایر قسمت‌های فن کولر گازی، دلایلی هستند که باعث می‌شوند باد خروجی از کولر سرد نباشد. قسمت‌های مختلف فن را بررسی کنید و در صورت مشاهده دود یا شنیدن صدای ناهنجار، فن را خاموش کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.

خرابی فن کولر گازی و روس تعمیر آن - نیو سرویس

ظرفیت کولر گازی؛ عاملی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

زمانی که باد کولر گازی، توانایی سرد کردن محیط را نداشته باشد برای رساندن دمای محیط به حالت مطلوب باید مدت زمان بیشتری کار کند. کار کردن دائمی کولر گازی باعث به وجود آمدن اختلال در قسمت‎‌های مختلف آن خواهد شد. بهتر است پیش از خرید کولر گازی به متراژ فضا و ظرفیت کولر گازی مورد نظر توجه کنید.

بروز خرابی در کولر گازی به علت کارکرد زیاد ربطی به مدل کولر گاز نخواهد داشت و حتی اتفاق بسیار رایجی در مدل‌های پر طرفداری مثل ال جی و سامسونگ نیز محسوب می‌شود. در صورتی که کولر گازی خانه شما به دلیل کارکرد زیاد دچار خرابی شد از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید و پس از تعمیر موقع استفاده از کولر گازی به آن فشار نیاورید. در صورت نیاز به اعزام تعمیرکار کولر گازی‌های پر فروشی مثل ال جی می‌توانید با نمایندگی تعمیرات کولر گازی ال جی در تهران و شهرهای بزرگ تماس بگیرید و برای حضور تعمیرکار، زمان مراجعه او را هماهنگ کنید.

ظرفیت کولر گازی یکی از دلایل سرد نکردن کولر گازی

خرابی ترموستات کولر گازی؛ مهم‌ترین دلیل گرم شدن باد خروجی از آن

ترموستات وسیله‌ای است که برای تشخیص دما استفاده می‌شود و وجود آن در کولر گازی بسیار مهم و ضروری است. تنظیم نبودن ترموستات باعث می‌شود که کولر گازی نتواند دمای باد خروجی را تنظیم و کنترل کند. برای بررسی عملکرد ترموستات، دمای کولر را چهار تا شش درجه به پایین‌تر از دمای محیط، کاهش دهید و عملکرد کولر را بررسی کنید.

در صورت خرابی ترموستات، باد خروجی از دریچه‎‌ها گرم خواهد بود و دستگاه با وجود مصرف انرژی، عملکرد درستی ندارد. برای رفع مشکل تنظیم نبودن ترموستات از یک متخصص، کمک بگیرید و تنظیمات ترموستات را به حال درست خود برگردانید.

خرابی ترموستات کولر گازی علت باد گرم زدن کولر گازی - نیو سرویس

گرمای باد کولر گازی به دلیل کثیفی یا خرابی کندانسور

بادی که در کمپرسور فشرده می‌شود باید در لوله‌ها خنک شده و به بیرون انتقال پیدا کند. وظیفه کندانسور سرد کردن گاز درون لوله‌ها به کمک یک ماده خنک کننده‌ است که به آن مبرد نیز می‌گویند. اگر انتقال گرما توسط ماده خنک کننده به بیرون و سرد کردن گاز در لوله‌ها به درستی انجام نشود باد خروجی از کولر گازی، گرم خواهد بود. نشتی گاز مبرد کولر نیز یکی از مواردی است که در انواع برندهای کولر گازی مثل جنرال و هایسنس زیاد دیده می‌شود.

در بهترین شرایط، با تمیز کردن کویل‌های کندانسور، مشکل خنک نبودن باد کولر گازی، برطرف می‌شود اما در صورتی که پس از تمیز کردن کندانسور باز هم باد گرم از کولر خارج شد با نمایندگی تعمیرات کولر گازی هایسنس، جنرال یا سایر برندها تماس بگیرید.

گرفتگی گاز در مسیر لوله‌های کولر گازی

یکی دیگر از دلایلی که باعث خنک نکردن و کاهش میزان باد کولر گازی می‌شود انسداد لوله‌ها، شلنگ‌ها و تاسیسات کولر گازی است. یخ زدن لوله‌ها در هنگام خنک کردن گاز با نشت ماده خنک کننده، یکی از اتفاقاتی است که احتمال وقوع آن زیاد است. در چنین شرایطی می‌توانید با ازت، مدار کولر را شست و شو دهید و گرفتگی لوله‌ها را برطرف کنید. دقت کنید که در هنگام شست و شو به مدارهای الکترونیکی کولر آسیب وارد نکنید. اگر برای انجام این کار نیاز به کمک دارید می‌توانید با نمایندگی تعمیرات کولر گازی جنرال تهران تماس بگیرید و از آن‌ها کمک و راهنمایی بخواهید.

یخ زدن تاسیسات کولر گازی دلیل سر نبودن باد کولر گازی

قرار دادن پنل خارجی در موقعیتی نامناسب

زمانی که پنل خارجی اسپیلت خود را زیر نور مستقیم آفتاب یا در فضایی بسته و گرفته قرار می‌دهید باید منتظر خرابی آن و گرم شدن باد خروجی از کولر باشید. در صورت امکان جای پنل خارجی اسپیلت خود را عوض کنید یا برای آن سایه‌بانی مناسب، جهت جلوگیری از تابش نور مسقیم تهیه کنید.

خرابی پنل خارجی کولر گازی، یکی از دلایل باد گرم زدن کولر گازی - نیو سرویس

تعمیر کولر گازی خود را به متخصصین نیوسرویس بسپارید

اگر در تهران سکونت دارید می‌توانید تعمیر کولر گازی خود را به دست تکنسین‌های باتجربه نیو سرویس بسپارید و آن را مثل روز اول تحویل بگیرید. برای دریافت خدمات کولر گازی ال جی خود مراحل ساده‌ای را پیش رو دارید. برای تعمیر کولر گازی در تهران از طریق دکمه ثبت درخواست یا شماره‌گیری 02177442720 برای ثبت سفارش اقدام کنید. بزرگ‌ترین افتخار ما در تیم نیو سرویس، مشتریان ارزشمند ما و اعتماد آن‌ها است.