گرم نشدن آب پکیج یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است رخ دهد. وقتی در یک روز سرد زمستانی یا حتی روزهایی گرمی که برای شستشو به آب داغ نیاز داریم، این اتفاق بیفتد، تقریباً شبیه یک فاجعه خواهد بود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. در این مقاله از وبلاگ نیوسرویس علل گرم نشدن آب پکیج را بررسی و بهترین راه‌حل را به شما ارائه می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله به راحتی خواهید توانست مشکل گرم نکردن آب پکیج را حل کنید. در ادامه همراه ما باشید.

1.    چک کردن منبع برق و گاز؛ نکات ساده را بررسی کنید!

بسیاری از افراد وقتی از خود می‌پرسند «چرا پکیج آب را گرم نمیکند» بلافاصله به شرکت تعمیرات لوازم خانگی زنگ می‌زنند یا به صورت خودجوش اقدام به تعمیر پکیج می‌کنند! بعضی وقت‌ها مشکل خیلی ساده است. گاهی اوقات برق یا گاز به پکیج نمی‌رسد و پکیج نمی‌تواند آب را گرم کند.

برای شروع اطمینان حاصل کنید که پکیج شما به منبع گاز و برق متصل است. گاهی اوقات پریدن فیوز یا قطع شدن جریان گاز باعث اختلال در کار پکیج می‌شود. اگر همه چیز درست است، باید به دنبال علل دیگری گرم نشدن آب پکیج باشیم.

2.    بسته بودن شیر و کم بودن فشار آب؛ علتی که دیده نمی‌شود

یکی دیگر از علل گرم نشدن آب، بسته بودن شیر است. گاهی اوقات به اشتباه شیر پکیج بسته می‌شود و سطح آب کاهش پیدا می‌کند. در روزهای تابستانی و در اوج مصرف آب، احتمال کاهش فشار آب وجود دارد. در هر دو صورت کاملاً پکیج را بررسی کنید. اگر مشکل فشار آب ساختمان است، کافی است برای واحد خود یک پمپ تهیه کنید تا مشکل برطرف شود.

بررسی علل گرم نکردن آب

3.    خرابی فوسوییچ؛ علت رایج خرابی پکیج‌ها

خرابی فوسوییچ یکی از علل اصلی گرم نشدن آب در پکیج‌ها است. از برندهای بسیار معتبر تا برندهای کاملاً جدید این مشکل وجود دارد. اگر موقع باز کردن آب گرم به پکیج خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک نشان‌گر کوچک شروع به چشمک‌زدن می‌کند. این نشان‌گر بخشی از قطعه فوسوییچ است. فوسوییچ به زبان خیلی ساده متوجه باز و بسته شدن آب گرم شده و شروع به فعالیت می‌کند. در اثر گذشت زمان ممکن است این قطعه خراب شود.

برای چک کردن این مساله کافی است شیر آب گرم را برای چند لحظه‌ای باز بگذارید و به پکیج نگاه کنید. اگر نشان‌گر پکیج روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد مشکل همین‌جاست. گاهی اوقات تعمیر و گاهی اوقات تعویض این قطعه چاره کار است. در هر صورت اگر تجربه‌ای در تعمیر پکیج ندارید، کافی است با نیوسرویس تماس بگیرید تا متخصص ما مشکل را برطرف کند.

4.    NTC؛ وقتی سنسور دما کار نمی‌کند

تجربه ما در تعمیر پکیج ایران رادیاتور، بوتان و برندهای معتبر نشان داده که خرابی NTC یکی از مشکلات رایج پکیج‌ها است. از قطعات مهم برای گرم شدن آب در پکیج‌ها، NTC است. NTC یک سنسور تشخیص دما است. خرابی این قطعه باعث می‌شود که دمای آب همیشه یکسان باشد. در حقیقت دستورات ارسال شده از سمت NTC به پکیج مبتنی بر دمای واقعی نیست و همین خطا باعث سرد شدن آب می‌شود. چک کردن سلامت NTC به سادگی امکان‌‌پذیر نیست و نیاز به اهم متر خواهید داشت. یک آزمایش ساده این است که به NTC در حالت خاموشی پکیج گرما بدهید و میزان مقاومت را بررسی کنید. در دمای 25 درجه سانتی‌گراد، مقاومت باید در حدود 10 کیلو اهم باشد.

علت گرم نشدن آب در پکیج

5.    خرابی کنترلر و ترموستات؛ وقتی مهم‌ترین قطعه پکیج به درستی کار نمی‌کند!

در بین قطعات اصلی پکیج، کنترلر و ترموستات نقش بسیاری مهمی در عملکرد دستگاه دارند. در این میان ترمسوتات به دلیل کنترل دما، بسیار مهم است. اگر ترموستات دستگاه خراب باشد، به احتمال زیاد پکیج شما نخواهد توانست آب را گرم کند. بنابراین حتماً ترموستات را چک کنید.

6.    یک هواگیری ساده مشکل را حل می‌کند

ما همیشه به دنبال تعمیر قطعات هستیم اما گاهی اوقات تکنیک‌های ساده‌تری هم وجود دارد. گاهی اوقات یک هواگیری ساده مشکل گرم نشدن آب پکیج را حل می‌کند. اگر هنگام کار از لوله‌های پکیج سر و صدای زیادی به گوش می‌رسد، به احتمال زیاد هوا وارد لوله شده است. هواگیری پکیج بسیار ساده است. کافی است پیچی که در پایین پکیج وجود دارد را باز کرده و منتظر بمانید تا درجه به 1.5 برسد. اگر هواگیری مشکل را برطرف کند دیگر نیازی به مراجعه حضوری متخصص نیست.

7.    خرابی شیر سه طرفه؛ مشکلی در برخی پکیج‌ها

خرابی شیر سه‌طرفه در پکیج‌های دارای مبدل بسیار رایج است. در صورتی خرابی این شیر آب سرد ورودی به آب گرم تبدیل نمی‌شود. برای چک کردن خرابی این قطعه کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه شما باید به برق 220 ولت وصل باشد؛ به عبارت دیگر برق سالم و بدون مشکل به دستگاه برسد.
  • پکیج خود را در حالت زمستانه قرار دهید.
  • شیر موتوری و آب گرم را باز کنید.
بررسی خرابی شیر سه کاره پکیج

8.    سوختگی برد پکیج؛ نیاز به تعویض قطعه داریم

گاهی اوقات بر اثر گذشت زمان و نوسانات برق، برد دستگاه دچار خرابی و بعضاً سوختگی می‌شود. تعمیر و حتی تعویض برد کار ساده‌ای نیست و حتماً بایستی توسط تکنسین انجام شود.

9.    زمانی که پمپ به درستی کار نمی‌کند

خرابی پمپ داخلی دستگاه هم از علل گرم نشدن آب توسط پکیج باشد. چک کردن پمپ کار ساده‌ای است. هنگامی که دستگاه روشن است، معمولاً پمپ کمی با صدا کار می‌کند و با گذاشتن دست بر روی بدنه پمپ می‌توانید حرکتش را احساس کنید.

هزار و یک دلیل مختلف برای گرم نشدن آب پکیج

تا اینجا برخی از رایج‌ترین علل گرم نشدن آب پکیج را بررسی کردیم. اما گرم نشدن آب پکیج می‌تواند دلایل مختلف بسیار زیادی داشته باشد. حداقل تجربه ده‌ساله نیوسرویس در تعمیر پکیج بوتان، اریستون و برندهای معتبر این مساله را نشان می‌دهد. در ادامه برخی دیگر از دلایل رایج گرم نکردن آب توسط پکیج را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم:

  • اختلال در صحت و یا تنظیمات پمپ
  • مشکل در دودکش پکیج
  • مشکل در شیرهای پکیج
  • قطعی و یا اتصالی برق پکیج
  • وجود رسوب در رادیاتورها و فرسودگی‌شان
  • افت فشار در اثر نزدیکی چند رادیاتور به هم
  • عدم توجه به سرویس‌ دوره‌ای پکیج
  • لوله کشی غیر استاندارد
  • مشکل در پتاسیومتر گرمایش
  • فاصله کم رادیاتور از پکیج
از تعمیر پکیج بوتان تا اریستون در نیوسرویس

از تعمیر پکیج بوتان تا اریستون در نیوسرویس

در این مقاله به صورت کامل علل و راه‌های شناسایی رایج‌ترین مشکلات مربوط به گرم نشدن آب در پکیج را بررسی کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به سوال اصلی شما « چرا پکیج آب را گرم نمیکند» پاسخ دهیم. احتمالاً شما در طول مقاله به دنبال پیدا کردن علل گرم نکردن آب در پکیج بوتان، اریستون، ایران رادیاتور و دیگر برندها بوده‌اید. دقت داشته باشید که علل خرابی پکیج‌ها در اکثر برندها شبیه یکدیگر است. تعمیر پکیج با توجه به حساسیت دستگاه و خطراتی که ممکن است داشته باشد، تنها بایستی به دست یک تکنسین انجام شود.

نیوسرویس بهترین خدمات تعمیر پکیج را ارائه می‌کند. مهم نیست پکیج شما ساخت چه برندی است و چه مشکلی دارد. کافی است با نیوسرویس تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در محل حاضر شده و همان‌جا پکیج شما را تعمیر می‌کنند. تعیمر بوتان، ایران رادیاتور و تعمیر پکیج اریستون تهران را به نیوسرویس بسپارید.

در انتهای مقاله از شما دعوت می‌کنیم، اگر تجربه‌‌ای از گرم نشدن آب پکیج دارید در زیر همین صفحه برای ما بنویسید؟ این مشکل برای شما هم پیش آمده است؟ چگونه مشکل را حل کردید؟ منتظر نظرات شما هستیم.