از کثیفی مشعل‌ها گرفته تا خرابی ترموکوپل، دلایل متعددی می‌توانند باعث خاموش شدن شعله اجاق گاز شوند. در اکثر اوقات برای رفع مشکل روشن نماندن شعله، نیازی به تعمیرکار ندارید فقط باید پاسخ پرسش چرا گاز روشن نمی ماند را بدانید. پس با نیوسرویس همراه باشید، تا علت خاموشی شعله گاز و روش‌های عیب یابی دستگاه را بدانید.

تمیز کردن اجاق گاز را در برنامه بگذارید

ساده‌ترین علت خاموش شدن شعله اجاق گاز، به مواد غذایی و روغن مانده روی دستگاه بر می‌گردد. تمام منافذی که روی مشعل وجود دارند، باید تمیز و عاری از هرگونه چربی باشند؛ زیرا یک انسداد جزئی در منافذ، می‌تواند مانع از گرم شدن ترموکوپل و روشن شدن شعله شود. مشعل اجاق گاز را روشن کرده و به رنگ شعله‌ای که زود خاموش می‌شود نگاه کنید. شعله‌ها در حالت عادی باید به رنگ آبی بسوزند، اما اگر رنگ زرد و نارنجی می‌بینید باید بدانید که چربی‌ها منافذ پایه شعله را گرفته و مسیر جریان گاز را مسدود کرده‌اند.

برای پاک کردن چربی‌ها، باید تمیزکاری اجاق گاز را شروع کنید؛ در ابتدا اجاق را خاموش کرده و بگذارید که خنک شود. بعد از برداشتن میله‌های چدنی، سری شعله پخش کن را برداشته و آن را با دقت با مواد شوینده تمیز کنید. بعد از سری نوبت تمیز کردن پایه مشعل است، می‌توانید از مواد شوینده قوی یا مواد پاک کننده طبیعی مثل جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن پایه استفاده کنید. برای تمیز کردن داخل پایه شعله، باید از دستگاه‌های مکنده کمک بگیرید؛ به هیچ عنوان داخل پایه شعله را با مواد شوینده مرطوب نکنید! اگر برای پاک کردن اجاق گاز با مواد پاک کننده طبیعی، به دنبال بهترین روش هستید مقاله تميز كردن چدن روي گاز با جوش شیرین را از دست ندهید.

برای تمیز کردن قطعات مختلف اجاق گاز می‌توانید از مواد پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید

خاموش شدن شعله در حین پخت و پز

گاهی متوجه می‌شوید که شعله گاز، در حین پخت و پز غذا خاموش شده است. برای عیب یابی و برطرف کردن مشکل کافیست، ظرف غذایی که روی شعله گذاشته‌اید را برداشته و به مشعل‌ها نگاه کنید. سر ریز شدن غذا، ریختن روغن و پاشیدن آب روی شعله هنگام پختن خوراک، باعث خاموش شدن شعله می‌شود. برای رفع مشکل روشن نماندن گاز، شعله را خاموش و بگذارید خنک شود. سپس شعله پخش کن و مشعل را برداشته و با مواد شوینده بشوئید و بعد از خشک کردن، آن‌ها را سرجای خود قرار دهید.

شعله پخش کن جابه‌جا شده است

ممکن است هنگام قرار دادن ظروف مختلف روی شعله یا بعد از تمیز کردن اجاق گاز، شعله پخش کن جابه‌جا شود. اگر شعله پخش کن به درستی در مکان خود قرار نگرفته باشد، شعله مدت کوتاهی پس از روشن شدن خاموش خواهد شد. برای رفع این مشکل کافیست، بگذارید شعله خنک شده و سپس شعله پخش کن را در مکان خود قرار دهید.

با جابه‌جا شدن سری شعله پخش کن، خبری از تشکیل شعله نخواهد بود

جرقه زن اجاق گاز مشکلی دارد

با چرخاندن ولوم گاز، جرقه زن در چینی فندک، با کمک سیم فندک جرقه را ایجاد کرده و شعله را روشن می‌کند. اگر الکترود جرقه زن، به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته و فاصله آن با شعله‌ها استاندارد نباشد، اجاق روشن نخواهد شد. شکسته شدن چینی فندک هم، مانع از انتقال جرقه به سمت شعله شده و باعث خاموش شدن شعله می‌شود. اتصالی و پارگی سیم‌ها نیز، می‌تواند مانع از درست کار کردن جرقه زن شود.

ترانس فندک اجاق گاز، می‌تواند ولتاژ بالایی داشته و باید توسط تعمیرکار ماهر با وسایل مخصوص عیب یابی شود. برای رفع ایراد سریع و بدون دردسر اجاق، از خدمات تعمیرات لوازم خانگی آنلاین استفاده کنید؛ تا بدون اتلاف وقت و انرژی دستگاه را تعمیر کنید.

اگر الکترود جرقه زن با فاصله استاندارد از شعله‌ها قرار نگرفته باشد، اجاق هم روشن نخواهد شد

خرابی ولوم گاز و خاموش شدن شعله

شیر یا ولوم اجاق، وظیفه دارد مسیر گاز را قطع و وصل کرده و میزان ورود گاز به دستگاه را کنترل کند. پس با خرابی ولوم گاز، شما دیگر کنترلی بر حجم شعله ندارید. یکی از دلایلی که می‌تواند روی عملکرد ولوم گاز تاثیر منفی بگذارد، شل و لق شدن شفت ولوم است. گیر کردن ولوم در هنگام پیچاندن نیز، می‌تواند دلیلی برای خاموش شدن شعله باشد. خرابی ولوم گاز بعد از مدتی استفاده کاملا طبیعی بوده و حتی در محصولات برند‌های سامسونگ و ال جی نیز دیده می‌شود. با توجه به قیمت بالای اجاق گاز، تعمیر و عیب یابی قطعات را به سرویسکاران ماهر بسپارید و از خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ نیوسرویس استفاده کنید.

شیر یا ولوم اجاق گاظف وظیفه کنترل میزان گاز ورودی به دستگاه را برعهده دارد

مهم‌ترین قطعه اجاق گاز را چک کنید

ترموکوپل مهم‌ترین قطعه اجاق گاز بوده که، برای ایمنی بیشتر دستگاه به کار رفته و وظیفه دارد با خاموش شدن شعله به هر دلیل، جریان گاز را قطع و از بروز حوادثی مانند آتش سوزی و انفجار جلوگیری کند. شکستگی، خوردن ضربه و مشکل در بوبین می‌تواند در کارکرد ترموکوپل تاثیر منفی بگذارد. اگر می‌خواهید بدانید که روشن نماندن گاز به خرابی ترموکوپل مربوط می‌شود یا نه، باید ولوم گاز را پیجانده و برای چند ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید؛ اگر شعله به سرعت خاموش شود، باید برای تعمیر ترموکوپل اقدام کنید.

هنگام بررسی و رفع ایراد اجاق گاز، باید نکات ایمنی فراوانی را رعایت کرد. پس برای به جریان انداختن پروسه تعمیر گاز اخوان و تعمیر گاز بوش، به سایت نیوسرویس مراجعه کرده و با چند کلیک دستگاه را نو کنید.

ترموکوپل برای ایمنی اجاق گاز به کار رفته و از آتش سوزی و حوادث دیگر جلوگیری می‌کند

چگونه شعله اجاق گاز را درست کنیم؟

مشکل روشن نماندن شعله اجاق گاز، در اکثر اوقات با تمیز کردن پایه‌های شعله و بدون هزینه برطرف می‌شود. اما اگر بعد از تمیز کردن اجاق هم، شعله روشن نمی‌ماند باید برای عیب یابی دستگاه اقدام کنید. با تعمیرگاه آنلاین نیوسرویس، لازم نیست زمان زیادی را برای پیدا کردن تعمیرکار بگذارید. فقط کافیست درخواست خود را به صورت آنلاین یا تلفنی ثبت کنید و با کمک خدمات تعمیر گاز رومیزی و تعمیرات لوازم خانگی ال جی عمر دوباره‌ای به وسایل خود بدهید. متخصصان نیوسرویس با حداقل 10 سال سابقه کاری بهترین گزینه برای تعمیر انواع گاز هستند.تمامی خدمات نیوسرویس از جمله تعمیر گاز شامل ضمانت خدمات و کیفیت قطعات استفاده شده است. برای ثبت درخواست و اعزام تکنسین کافی است با شماره تلفن02177442720 تماس حاصل کنید.