آیا تا حالا در شرایطی قرار گرفته‌اید که ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شود و آب ماشین ظرفشویی آشپزخانه را به یک استخر تبدیل کند؟ بی شک دیدن این صحنه بسیار ترسناک و نگران کننده است. در این شرایط باید به سرعت و در همان ابتدا به فکر رفع نشتی آب ماشین ظرفشویی باشید تا از اتفاقات جبران ناپدیر بعدی جلوگیری کنید.

قبل از انجام هر کاری ابتدا باید علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی را بیابید و سپس به دنبال راه‌حل‌های تعمیر آن باشید. اگر ماشین ظرفشویی شما هم دچار نشتی آب شده است، نگران نباشید. ما در این مقاله به بررسی 7 علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

1. شل شدن و ساییدگی شلنگ‌ها و بست‌ها، رایج‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی

شلنگ‌ها و بست‌هایی که این شلنگ‌ها را به لوله‌های منبع آ ب متصل می‌کنند ممکن است بر اثر فشار زیاد آب یا استفاده بسیار دچار خرابی یا ساییدگی شوند. کوچکترین خرابی در شلنگ‌ها باعث نشتی آب دریافتی از منبع می‌شود. اگر شلنگ ماشین ظرفشویی به‌طور کامل از منبع جدا شود یا یکی از بست‌های آن کاملا باز شود؛ پس از باز شدن آب ماشین ظرفشویی کلیه آب‌های خروجی وارد آشپزخانه شده و خرابی‌های بسیاری به بار می‌آورد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت مشاهده اولین قطره‌های نشتی آب کلیه لوله‌ها، شلنگ‌ها و بست‌های ماشین ظرفشویی را چک کنید. اگر شلنگ یا واشرهای آن دچار مشکل شده بود سریعا آن‌ها را سفت کنید. اگر پس از سفت کردن مجدد بست‌ها و شسلنگ مشکل نشتی آب  همچنان ادامه داشت سریعا با کارشناس تعمیر لوازم خانگی در تهران یا شهرستان خود تماس بگیرید تا در اولین فرصت مشکل شما را حل کنند.

علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی

2. اشکال در پمپ ماشین ظرفشویی، مهم‌ترین علت نشتی آب

وظیفه اصلی پمپ در ماشین ظرفشویی، گردش و هدایت جریان آب و کنترل ورود و تخلیه آب در ماشین است. بنابراین کوچکترین اشکال یا خرابی در پمپ را می‌توان مهم‌ترین علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی به شمار آورد. پمپ‌ها در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند و از دو بخش گردش و تخلیه آب تشکیل شده‌اند. هر دو بخش این قسمت از واشرها و نوارهای پلاستیکی بسیاری تشکیل شده‌اند که ممکن است در اثر استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی یا استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد دچار خرابی یا ساییدگی شوند.

معمولا نشتی آب از قسمت پمپ ماشین ظرفشویی بسیار قابل توجه نخواهد بود. پمپ‌های ماشین ظرفشویی مقاومت بسیار بالایی دارند. اما عدم توجه به نشتی این پمپ‌ها در بلند مدت باعث آسیب رسانی به موتور ماشین ظرفشویی و خرابی آن می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت با کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران تماس گرفته تا ایرادات پمپ ماشین ظرفشویی خود را برطرف کنید.

3. نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ به دلیل خرابی شیر ورودی آب

یکی از مشکلات رایج در تعمیر ظرفشویی ال جی و سامسونگ و مشاهده نشتی آب در آن‌ها، خرابی شیر ورودی آب دستگاه است. این شیر، آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی جهت شست و شو را فراهم می‌کند و معمولا در قسمت پایینی ماشین یا قسمت بالایی آن قرار دارد. برند سامسونگ و ال جی از برندهای معتبری هستند که معمولا قطعات آن به سختی دچار ایراد می‌شوند و معمولا مشکلات خارجی باعث نشتی آب در ماشین ظرفشویی‌های این برندها می‌شوند.

خرابی شیر ورودی آب یکی از این مشکلات خارجی است. ممکن است نشتی آب به دلیل شل شدن واشرها یا شلنگ‌های شیر آب اتفاق بیفتد یا خود شیر پلاستیکی دچار مشکل شده باشد. در این شرایط در اولین فرصت شیر آب را تعویض کرده و تا تعویض آن ماشین ظرفشویی را خاموش نگه دارید. اگر در انجام این کار تخصص کافی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس برای تعویض شیر ورودی کمک بگیرید.

تعمیر نشتی آب ماشین ظرفشویی

4. خرابی بازوی آب پاش، علت آب نکشیدن ماشین ظرفشویی و نشتی آن

آب و کلیه مواد شوینده از طریق بازوهای آب پاش روی ظرف‌ها اسپری می‌شوند. در واقع بازوهای آب پاش نقش مهمی در شست و شو آب کشی ظروف درون ماشین ظرفشویی دارند. این بازوها معمولا در بخش‌های میانی ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند و جنس آن‌ها از پلاستیک یا فلز تشکیل شده است. بازوهای آب پاش پلاستیکی بر اثر فشار زیاد آب و استفاده نادرست از دستگاه دچار پارگی می‌شوند و نشتی آب به مرور زمان در ماشین ظرفشویی اتفاق می‌افتد. طبق آمار انجام شده در تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ و برندهای مطرح نیز خرابی و از کار افتادگی بازوهای آب پاش فلزی در اکثر مواقع باعث ایجاد نشتی آب در ماشین‌های ظرفشویی شده است. قبل از آنکه بخواهید ماشین ظرفشویی را روشن کنید کلیه شلنگ‌ها و بازوهای آب پاش را به خوبی چک کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. سپس با خیال راحت از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

5. خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی و خروج آب از دستگاه

محفظه‌های مواد شوینده کلیه ماشین‌های لباسشویی در جلوی دستگاه و معمولا در قسمت بالایی آن قرار گرفته‌اند. اگر نشتی آب از بخش بالایی ماشین ظرفشویی باشد بی شک محفظه آن دچار ایراد شده است. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی مانند ماشین ظرفشویی مجیک محفظه مواد شوینده از قسمت‌های مختلفی برای شوینده‌های متفاوت تشکیل شده است و این بخش‌ها با واشر و پیچ و مهره‌های متعددی به یکدیگر وصل شده‌اند.

خرابی هر یک از این واشرهای محفظه می‌تواند علت نشت آب از ماشین ظرفشویی باشد. علاوه‌بر این، سوراخ شدن محفظه‌های مواد شوینده یا خرابی اتصالات آن می‌تواند باعث نشتی آب شود که در این صورت شما به کمک یک کارشناس تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک یا برند ماشین ظرفشویی خود نیاز دارید.

خروج آب از ماشین ظرفشویی

6. ساییدگی واشر لاستیکی درب دستگاه و چکه کردن آب از ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل نشتی آب ماشین ظرفشویی از قسمت جلویی دستگاه، ساییدگی واشر پلاستیکی درب دستگاه یا خرابی آن است. درب ماشین ظرفشویی با داشتن واشرها و لاستیک‌های منعطفی که دارد، مانع از خروج آب از دستگاه می‌شود.

اگر لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده بسیار یا فشار بیش از حد دچار خرابی یا مشکل شود، بلافاصله آب از  درب ماشین ظرفشویی خارج شده و نشتی آب خرابی‌های بسیاری را به وجود می‌آورد. در صورت مشاهده هرگونه نشتی آب از درب ماشین ظرفشویی ابتدا سلامت واشر و لاستیک‌های درب را چک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی ال جی یا برند موردنظر خود کمک بگیرید. اگر پس از تعویض واشر لاستیکی ماشین ظرفشویی، نشتی آب همچنان ادامه داشت احتمالا شناور ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است.

7. نشتی آب ظرفشویی و خروج آب از دستگاه به علت خرابی شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی، وظیفه کنترل میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی را به عهده دارد. شناور و سوئیچ از پر شدن بیش از اندازه آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد درست ماشین لباسشویی دارند. در صورتیکه آب ماشین ظرفشویی یکسره شده و نشتی آب به سرعت در حال افزایش باشد بی شک شناور ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است. در این شرایط حتما به کمک یک تعمیرکار، شناور ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنید. علاوه‌بر نشتی آب، خرابی شناور ماشین ظرفشویی مهمترین علت خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی است. بنابراین خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل در کمترین زمان با کمک نیو سرویس

در این مقاله شما را با 7 علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی آشنا کردیم. هر یک از مشکلاتی که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم را می‌توانید به کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای در منزل برطرف کنید. نیو سرویس با داشتن یک تیم حرفه‌ای و مجرب برای تعمیر انواع ماشین ظرفشویی با برندهای متفاوت همراه شما است. کلیه تعمیرات انجام شده در نیو سرویس با گارانتی 6 ماهه انجام می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات می‌توانید با شماره شماره 02174985 تماس بگیرید.