شستشوی لباس با لباسشویی از ضروری‌ترین و متداول‌ترین کارهائیست که در طول روز و هفته انجام می‌دهیم. اگر لباس‌ها به درستی شسته و تمیز نشوند نمی‌توان از آن لباس‌ها استفاده کرد. همچنین شستشوی دوباره باعث می‌شود که زمان و انرژی زیادی از ما گرفته شود. در این حالت، دوباره انجام دادن کارها، نه تنها لذتبخش نیست بلکه از نظر روانی آدم را بهم می‌ریزد. در این مقاله سعی داریم دلایل عدم شستشوی تمیز لباسشویی را بطور کامل بررسی کنیم تا بتوانید مشکل کثیف شستن لباسشویی را برای همیشه حل کنید. با ما همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؛ تنظیمات شستشوی اشتباه

هر لباسی با توجه به جنسی که دارد دما و مواد شوینده‌ی خاصی نیاز دارد. دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید. هر ماشین لباسشویی تنظیمات خاصی دارد هر چند که ماشین‌های لباسشویی برنامه‌ی شستشوی مشابهی دارند. اما بهتر است که حتما دفترچه‌ی راهنما را مطالعه کنید. به لباس‌ها توجه کنید، سعی کنید که جنس لباس‌هایی که می‌خواهید داخل ماشین بیاندازید یکسان باشد. لباس‌های پشمی جدا، حوله‌ها و… جدا جدا با ماشین لباسشویی بشورید. چرا که بعضی از لباس‌ها به دلیل جنس‌شان به آب گرم و بعضی از لباس‌ها به آب سرد برای شستشو نیاز دارند. بطور مثال حوله و لباس‌های با جنس کتان برای شستشوی تمیز به آب گرم نیاز دارند. دومین چیزی که باید بررسی کنید شوینده است. بعضی از آنزیم‌های شوینده‌ها در آب سرد و بعضی در آب گرم عملکرد بهتری دارند. توجه داشته باشید که اگر لباس‌ها خیلی کثیف هستند از برنامه شستشوی سریع استفاده نکنید. برای این لباس‌ها دمای لباسشویی را با دمای بالا مثلا 60 درجه تنظیم کنید. البته توجه کنید که ممکن است در این دما باتوجه به جنس لباس‌ها، آسیب وارد شود. اگر برند لباسشویی تان ال‌جی است جهت تعمیر لباسشویی ال‌جی می‌توانید با کارشناسان نیو‌‌سرویس در تماس باشید.

تمیزکردن لباسشویی _ نیوسرویس

کثیف بودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی

هر ماه یکبار مخزن لباسشویی را چک کنید. با چراغ قوه می‌توانید داخل  و دیواره مخزن را بررسی کنید. اگر کثیفی یا لکه‌ای می‌بینید آن را با دستمال یا حوله تمیز کنید. رسوبات پودر لباسشویی و الیاف لباس‌ها ممکن است رفته رفته باعث جرم گرفتن و کثیفی مخزن شود. داخل مخزن را بو بکشید. اگر مخزن بوی نامطبوعی دارد، ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر و شستشوی داخلی دارد. برای اینکه لباسشویی، لباس‌ها را تمیز بشورد باید مخزن و دیواره آن تمیز و بدون لکه باشد. ممکن است به مرور زمان کثیفی و جرم در ماشین لباسشویی جمع شود. به همین دلیل در صورتی که بو و یا کثیفی و لکه‌ای را مشاهده کردید با سرویسکار تماس بگیرید تا نسبت به شستشو و تعمیر اقدامات لازم را انجام دهد.

استفاده از شوینده نامناسب نوع و مقدار شوینده

تصور غلط این است که هر چه شوینده کف بیشتری ایجاد کند، لباس‌ها تمیز‌تر می‌شوند. در صورتیکه اگر شوینده کف زیادی تولید کند لباس‌ها با هم به درستی برخورد نمی‌کنند. ساییده شده لباس‌ها روی هم و بطور کلی این اصطحکاک باعث تمیزی لباس‌ها می‌شود و کف بیش از اندازه باعث می‌شود سایش و اصطحکاک کمتر شود و لباس‌ها به درستی تمیز نشوند. هر چند کف بیش از اندازه در مخزن نیز می‌تواند منجر به نشتی آب گردد. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید. ببینید چه شوینده‌ای با لباسشویی شما هماهنگ‌تر است. اگر در خصوص مواد شوینده‌ی خود حساسیت‌ها و توجهات لازم را نداشته‌اید تجدید نظر کنید و نسبت به تهیه شوینده استاندارد اقدام کنید. در هنگام خرید شوینده با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه خود، شوینده‌ای را تهیه کنید که دارای آنزیم است.

پر بودن مخزن لباسشویی

اگر عادت دارید که مخزن را با لباس‌های زیادی پر کنید، دست نگه دارید. احتمالا عدم شستشوی مناسب از پر بودن مخزن باشد. در صورتی که مخزن پر از لباس باشد؛ لباس‌ها در مخزن به خوبی حرکت نمی‌کنند و لباس‌ها به هم پیچ یا گره می‌خورند و یا به علت سنگینی در کف مخزن ثابت می‌مانند. همه‌ی ماشین‌های لباسشویی دارای سنسور تشخیص سطح آب هستند. این سنسور با توجه به قابلیتی که دارد از پر شدن بیش از حد آب در لباسشویی جلوگیری می‌کند. اگر حجم لباس‌هایی که داخل ماشین لباسشویی انداخته‌اید بیش از اندازه باشد، سنسور آب به درستی عمل نمی‌کند و آب کافی برای شستشوی تمیز جمع نمی‌شود. سعی کنید تعداد دفعات شستشو را بیشتر کنید و یا برای شستشوی لباس‌ها روز مشخصی را در نظر بگیرید که طی دو بار شستشو را انجام دهید. اگر برند لباسشویی شما اسنوا است، برای مطالعه بیشتر مقاله عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا را مطالعه کنید.

لکه لباس و چرا لباسشویی تمیز نمی شوره؟ _ نیوسرویس

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؛ لکه‌های جان سخت ممکن است با لباسشویی پاک نشوند!

بعضی از لکه‌ها با توجه به مواد شیمیایی که دارند به راحتی پاک نمی‎شوند. دفترچه راهنما را مطالعه کنید ممکن است در خصوص پاک کردن انواع لکه‌ها نکات مهمی را گفته باشد. لکه‌های مثل اثر چمن و خون ممکن است به راحتی تمیز نشوند یا برای تمیز شدن نیاز به شستشو با دمای بالا داشته باشند. در این موارد لباس‌هایی که لکه‌های سختی دارند را با شستشوی سریع نشورید. لباس‌های لکه‌دار را با دمای بالا و مدت زمان بیشتری بشورید و از شوینده و محلول مناسبی جهت رفع لکه استفاده کنید. توجه کنید که در صورتیکه لکه‌ها قبل از خشک شدن هنوز وجود دارند به سختی از روی لباس پاک می‌شوند.

عدم چرخش با دور مناسب

اگر لباسشویی به درستی نچرخد لباس ها تمیز نمی‌شوند. ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و از چرخش آن مطمئن شوید. اگر لباسشویی کند می‌چرخد یا اصلا نمی‌چرخد لازم است که دستگاه شما بررسی شود. چون اگر لباسشویی نچرخد آب و کف به درستی با لباس‌ها حرکت نمی‌کند و عدم این حرکت مانع شستشوی درست لباس‌ها می‌شود.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

مطمئن شوید که لباسشویی روی موکت یا سطح نرمی قرار نگرفته باشد. ماشین لباسشویی خود را مستقیما روی کف آشپرخانه خود قرار دهید. اگر لباسشویی شما در هنگام شستشو لرزش زیاد یا صدای بلندی دارد، احتمالا دستگاه شما در حالت تراز قرار نگرفته است. در این صورت ممکن است شتسشوی با کیفیت انجام نشود و تداخلاتی برای عملکرد آن به وجود آید. تراز کردن و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان فنی این حوزه بسپارید.

خارج نکردن لباس‌ها بعد از اتمام شستشو

محیط نمناک مکان مناسبی برای رشد قارچ و باکتری‌هاست. اگر به موقع لباس‌ها را از لباسشویی خارج نکنید. لباس‌ها بو می‌گیرند و ممکن است در آن حالت رنگ لباس‌ها روی هم بنشیند و لکه ایجاد کنند. بعد از اتمام شستشو، داخل مخزن را چک کنید. در صورتی که مخزن مرطوب است آن را با دستمال تمیز خشک کنید.

جا پودری لباسشویی کثیف است

گاهی مسائل و مشکلات ما از یک چیز کوچک نشات می‌گیرد. قبل از اینکه پودر یا مایع را در جا پودری بریزید آن را چک کنید. اگر جرم یا هر نوع آلودگی وجود دارد آن را تمیز  و سپس خشک کنید. اگر جرم و رسوب پودر یا هر نوع آلودگی دیگری به قسمت‌های داخلی چسبیده و سخت تمیز می‌شود با استفاده از مسواک آغشته به آبِ گرم، سرکه یا جوش شیرین روی محل آلودگی بکشید و سپس آن را با دستمال، کاملا خشک کنید. اگر در این خصوص نیز مشکلی خارج از توان شما بود جهت تعمیرات لوازم خانگی خود با کارشناسان فنی این حوزه مشاوره کنید.

خرابی المنت و عدم شستشوی تمیز

برای شستشوی دقیق و تمیز به آب گرم و زمان بیشتری نیاز است. اگر دمای ماشین لباسشویی خود را روی دمای بالا تنظیم می‌کنید اما آب همچنان سرد است ممکن است المنت دستگاه شما خراب شده باشد. در صورتی که المنت ماشین لباسشویی خراب یا دچار اختلالی شده باشد آب گرم نمی‌شود. همین امر ممکن است عاملی برای تمیز شسته نشدن لباس‌ها باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید با تکنیسین‌های فنی و متخصص، تماس بگیرید. اگر زمانی ماشین لباسشویی شما با اختلال جدی مواجه بود یا تصمیم به خرید یک دستگاه جدید داشتید، برای انتخاب بهینه تر مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

حل نشدن پودر لباسشویی

احتمالا بارها دیده اید که بعد از شستشوی لباس با لباسشویی سفیدک‌های زیادی روی لباس ایجاد شده است. این سفیدک‌ها ناشی از عدم حل شدن درستِ پودر است. آب سرد حلال خوبی برای پودر لباسشویی نیست. اگر تنظیمات آب گرم را به درستی اعمال کرده‌اید و باز هم سفیدک‌ها را روی لباس‌ها می‌بینید یا المنت لباسشویی خراب است یا شیلنگ تخلیه مسدود شده است.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

تمیز نشستن ماشین لباسشویی می‌تواند عوامل زیادی داشته باشد. یکی از دلایل دیگر و البته بسیار مهم می‌تواند مسدود شدن لوله‌ای باشد که مواد شوینده را به مخزن می‌برد. اگر چنین چیزی رخ داده باشد ممکن است تنها بخشی از مواد شوینده به مخزن ریخته شود و همین امر باعث می‌شود که لباس‌ها به درستی تمیز نشوند. اگر برند ماشین لباسشویی شما دوو است در این خصوص می‌توانید مقاله تعمیر ماشین لباسشویی دوو را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

عیب یابی عدم شستشوی تمیز ماشین‌ لباس شویی همراه با تیم تخصصی نیو‌سرویس

در بالا 12 مورد از مهمترین  علل عدم شستشوی تمیز ماشین لباسشویی را بطور کامل بررسی کردیم. اگر با دنبال کردن راه‌حل های بالا به نتیجه نرسیدید یا می‌خواهید از همین ابتدا کارشناسان فنی این حوزه عیب‌یابی عدم شستشوی درست را بررسی کنند؛ می توانید با تیم تخصصی نیوسرویس تماس بگیرید. ما بهتر از هر نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران، ال جی، دوو، اسنوا و دیگر برندها خدمات تعمیر ماشین لباسشویی را ارائه می دهیم. نیوسرویس کلیه‌ی خدمات تعمیر برندهای مختلف را از صفر تا صد در محل شما انجام می‌دهد. جهت ارتباط با نیوسرویس با شماره تلفن 02177442720  تماس بگیرید.