اگر به فکر خرید یک ماشین لباس شویی جدید برای خانه خود هستید، قطعاً به راهنمای خرید ماشین لباسشویی نیاز خواهید داشت. کافی است سری به بازار بزنید تا با تنوع فوق العاده ای از طرح‌ها، مدل‌ها، برندها و انواع مختلف ماشین لباسشویی رو به رو شوید. در این صورت انتخاب بهترین گزینه برای شما احتمالاً خیلی سخت خواهد شد. آشنایی با انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی، قابلیت‌ها، مزایا و معایب آن‌ها به شما کمک می‌کند تا از بین گزینه‌های مختلف، بهترین ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. ما در این مقاله از وبلاگ نیو سرویس سعی می‌کنیم تا هرآنچه پیش از خرید ماشین لباسشویی باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین قبل از اینکه در مورد خرید بهترین گزینه تصمیم گیری کنید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی همراه نیوسرویس، بهترین ارائه‌کننده تعمیرات لوازم خانگی، باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی چی بخرم؟

ماشین لباسشویی چی بخرم؟ کدام مارک ماشین لباسشویی بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که تعداد زیادی ماشین لباسشویی خوب با قابلیت‌های جذاب، امکانات فراوان، عملکرد قابل قبول و ظرفیت متنوع در بازار وجود دارند. از طرفی امکانات کاربردی مانند شستشوی سریع، برنامه‌های شستشوی متنوع، قفل کودک، کنترل دمای آب، صفحات دیجیتال و … در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی امروزی دیده می‌شوند.

 بنابراین شما با خرید ماشین لباس شویی خارجی یا داخلی از هر برندی مانند سامسونگ، آل جی، اسنوا، پاکشوما، بوش و.. می‌توانید چندین مدل خوب پیدا کنید. اما نکته اساسی اینجاست که شما به چه چیزهایی نیاز دارید؟ برای اینکه گزینه‌های خود را محدود کرده و بهترین ماشین لباسشویی بر اساس نیاز خود را پیدا کنید باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • کدام نوع ماشین لباسشویی را بخرم؟
  • تفاوت ماشین لباسشویی درب از بالا یا درب از جلو چیست؟
  • ماشین لباسشویی چند کیلویی خوبه؟
  • ماشین لباسشویی خوب چه امکاناتی دارد؟
  • خدمات تعمیر ماشین لباسشویی به چه صورتی است؟
  • آیا ماشین لباسشویی من گارانتی هم دارد یا نه؟

در ادامه به بررسی هرکدام از این سؤالات می‌پردازیم و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

انواع ماشین لباسشویی از لحاظ عملکرد؛ کدام نوع ماشین لباسشویی بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی باید در نظر بگیریم، نوع دستگاه است. به طور کلی ماشین‌های لباسشویی را از لحاظ عملکرد به دو دسته زیر تقسیم می‌کنند:

  • ماشین لباسشویی اتوماتیک
  • ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک

حالا با یک سؤال مهم دیگر رو به رو می‌شویم: ماشین لباسشویی اتوماتیک بهتر است یا نیمه اتوماتیک؟ برای پاسخ به این سؤال باید مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را بررسی کنیم.

خرید بهترین ماشین لباسشویی

مزایا و معایب ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک، ساده و کم خرج

در این بخش از راهنمای خرید ماشین لباسشویی به بررسی دستگاه‌های شستشو نیمه اتوماتیک می‌پردازیم. لباسشویی نیمه اتوماتیک جزو انواع اولیه ماشین‌های شستشوی لباس هستند. در مدل‌های نیمه اتوماتیک معمولاً پرکردن دستگاه از آب و خالی کردن آن برعهده شما است. علاوه براین بخش‌های شستشو و خشک کن از هم جدا هستند. بنابراین بعد از فرآیند شستشو باید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و لباس‌های خیس را وارد بخش خشک کن کنید.

مزایای خرید ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک:

  • قیمت پایین
  • موتورهای کم مصرف
  • قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو
  • هزینه تعمیر پایین و عملکرد ساده

معایب خرید ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

  • عدم وجود برنامه شستشو
  • پرکردن و خالی کردن دستی
  • جدا بودن مخزن شستشو و خشک کن
  • مصرف آب زیاد
  • تمیز نکردن کامل بعضی از لباس‌ها
  • آسیب رساندن به بعضی از لباس‌ها
بررسی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

مزایا و معایب ماشین لباسشویی اتوماتیک؛ مدرن و پرکاربرد

ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک به صورت کاملاً خودکار و برنامه ریزی شده فرآیند آبگیری، شستشو، آبکشی و خشک کردن را بدون دخالت دست انجام می‌دهند. این نوع از ماشین‌های لباسشویی امکانات بیشتری دارند و شامل همه لباسشویی‌های جدید می‌شوند.

مزایای خرید ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک:

  • قابلیت شستشوی خودکار بدون دخالت دست
  • مصرف بهینه آب و مواد شوینده
  • قابلیت تنظیم دمای آب
  • برنامه‌های شستشوی متنوع
  • دوام و عمر طولانی بدون نیاز به تعمیر
  • سر و صدای کمتر در هنگام کار کردن
  • اشغال فضای کمتر

معایب خرید ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

  • قیمت بیشتر نسبت نمونه‌های نیمه اتوماتیک
  • تعمیرات پرهزینه‌تر و سخت‌تر
  • مصرف برق بیشتر نسبت به نیمه اتوماتیک
  • عدم امکان اضافه کردن لباس در هنگام شستشو (در نمونه‌های جدید این مشکل حل شده است)
انواع ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی درب از بالا

تفاوت ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو چیست؟

دسته بندی دیگری برای ماشین‌های لباسشویی بر اساس محل قرار گیری درب آن‌ها وجود دارد:

  • ماشین لباسشویی درب از بالا
  • ماشین لباسشویی درب از جلو

لباسشویی درب از بالا معمولاً از نوع نیمه اتوماتیک هستند البته اخیراً مدل‌های تمام اتوماتیک آن‌ها نیز در بازار دیده می‌شوند. در این دستگاه‌ها درب دسترسی به مخزن و دکمه‌های کنترل بالای ماشین لباسشویی قرار گرفته‌اند. این نوع از ماشین‌های شستشوی لباس برای سالمندان گزینه‌های بهتری هستند. زیرا دسترسی راحت‌تری دارند. در این دستگاه‌ها مصرف آب زیادی وجود دارد و پر سر و صدا هستند. با این حال قیمت پایین‌تری دارند.

در مقابل ماشین لباسشویی درب از جلو معمولاً از نوع تمام اتوماتیک است. این دستگاهای شستشوی لباس به دلیل قرار گیری مخزن به شکل افقی می‌توانند با میزان آب و انرژی کمتری لباس‌ها را شستشو دهند. از طرفی معمولاً بهتر از مدل‌های درب از بالا لباس‌ها را تمیز می‌کنند و باعث آسیب به لباس نیز نمی‌شوند. البته قیمت این دستگاه‌ها از مدل‌های درب از جلو بیشتر است.

منظور از ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی چیست؟ ماشین لباسشویی چند کیلویی خوبه؟

ظرفیت ماشین لباسشویی به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد. ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم محاسب می‌شود و منظور از آن حداکثر وزن لباس‌هایی است که قصد شستشوی آن‌ها را دارید. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است و معمولاً هفته‌ای یک یا دوبار لباس‌های اعضای خانواده را می‌شویید باید به فکر ماشین لباسشویی با ظرفیت بالاتر از 8 تا 10 کیلوگرم باشید.

 لباسشویی‌های سایز متوسط مانند 7 و 8 کیلوگرم مناسب خانواده‌های 3-4 نفره ای هستند که معمولاً روزانه یا دو سه روز یکبار از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. در خانواده‌های 3 نفره و کمتر نیز استفاده از یک ماشین لباسشویی 5 یا 6 کیلوگرمی کافی به نظر می‌رسد. به طور کلی سعی کنید همیشه حجم لباس‌های شما یک سوم محفظه شتستشو باشد تا به خوبی شسته شوند. همچنین انتخاب سایز مناسب می‌تواند هزینه‌های تعمیرات آینده را نیز به شدت کاهش دهد. البته اگر دستگاه شما خراب شود، جای نگرانی نیست. چراکه نیوسرویس با ارائه بهترین خدمات تعميرات ماشين لباسشويی سامسونگ و برندهای معتبر لوازم خانگی در خدمت شما است و دستگاه شما را مثل روز اول تحویل می‌دهد.

ماشین لباسشویی خوب چه امکاناتی دارد؟ در انتخاب ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

سامسونگ، آل جی، پاکشوما، اسنوا، بوش و.. سایر برندهای ماشین لباسشویی هر یک بر امکانات ویژه‌ای تمرکز دارند. در حال حاضر سامسونگ پیشرو بازار محسوب می‌شود و امکانات بسیار جذابی در محصولات خود قرار داده است. با این حال گران قیمت‌ترین ماشین لباسشویی نیز به حساب می‌آید. اما آیا شما به همه امکانات ماشین لباسشویی‌های پیشرفته نیاز دارید؟ در مقابل محصولات اسنوا، پاکشوما و آل جی امکانات کمتری دارند اما قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر است. اگر بتوانید گزینه‌هایی که امکانات قابل قبولی دارند را از این برندها پیدا کنید، می‌توانید بهترین ماشین لباسشویی مقرون به صرفه را نیز انتخاب نمایید. در ادامه به مهم‌ترین امکانات ماشین‌های لباسشویی اشاره می‌کنیم.

جنس مخزن لباسشویی؛ پلاستیک، لعاب پرسلین یا استیل ضد زنگ؟

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی باید به آن اشاره کنیم جنس مخزن است. مخزن‌های استیلی بهترین گزینه هستند. این نوع از مخزن‌ها دوام بالایی دارند، کمتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنند و بهتر لباس‌ها را می‌شویند. مخزن‌های پلاستیکی ارزان قیمت، ساده و ضعیف هستند. لعاب‌های پرسلین یا ویتروس ترکیبی از شیشه و استیل هستند. این موارد نیز گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. در هنگام خرید ماشین لباسشویی سعی کنید مخزن‌های استیل را انتخاب کنید.

تنظیمات شستشو؛ حالت‌های مختلف شستشو در ماشین لباسشویی

قابلیت تنظیم روش شستشو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این تنظیمات به شما کمک می‌کند تا به شکل بهینه‌تری لباس‌های خود را بشویید و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنید. معمولاً ماشین‌های لباسشویی ارزان قیمت هم این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید شستشوی دقیق‌تری داشته باشید و نیاز نباشد هر بار تنظیمات شستشو رو وارد کنید، ماشین لباسشویی‌های که برنامه شستشوی متنوعی دارند گزینه‌های بهتری هستند. با استفاده از برنامه شستشو خیال شما از تمیز شدن کامل لباس بدون آسیب رسیدن به آن راحت خواهد بود. اگر به دنبال تعمیرات ماشین لباسشویی خود هستید، می‌توانید از نیوسرویس استفاده کنید. نیوسرویس خدمات برندهای مختلف و معتبر را به صورت کامل ارائه می‌کند. برای آشنایی با خدمات ما کافی است به صفحه تعميرات ماشين لباسشويی ال جی و دیگر برندها در سایت نیوسرویس مراجعه کنید.

سرعت چرخش ماشین لباسشویی، شستشو و خشک کردن لباس در سریعترین زمان ممکن

سرعت چرخش ماشین لباسشویی معمولاً به حداکثر سرعت چرخش در زمان خشک شدن لباس‌ها اشاره می‌کند و تعداد چرخش در دقیقه را نشان می‌دهد. عدد بالاتر نشان دهنده قدرت بیشتر موتور و سریع‌تر خشک شدن لباس‌ها است. با این حال، جنس لباس‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. معمولاً سرعت چرخش در بازه 500 تا 1000 دور در دقیقه برای اکثر لباس‌ها کافی است.

منطق فازی ماشین‌های لباسشویی، انتخاب خودکار برنامه شستشو

Fuzzy Logic در ماشین‌های لباسشویی به معنای قرار دادن دستگاه در حالت اتوماتیک است. با فعال شدن این قابلیت ماشین‌های لباسشویی بر اساس وزن و میزان کثیفی لباس‌ها بهترین شرایط را برای شستشو انتخاب می‌کنند. در برندهای برتر مانند سامسونگ این گزینه عملکرد بسیار بهتری نسبت به برندهای پایین رده دارد.

تنظیمات شستشوی ماشین لباسشویی

کنترل دمای آب، شستشوی بهتر با دمای مناسب

ماشین‌های لباسشویی که دارای دماسنج هستند می‌توانند با ترکیب مناسب آب سرد و گرم بهترین دما را برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کنند. به طور کلی در آب گرم شستشوی لباس‌ها بهتر خواهد بود. البته ماشین‌های لباسشویی در کنار پودرهای لباسشویی جدید امکان شستشوی بدون مشکل با آب سرد را نیز دارند.

قابلیت Time Delay؛ تنظیم زمان دقیق شستشوی لباس

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید زمان خاصی را برای شستشوی لباس انتخاب کنید و تا قبل از شروع فرآیند لباس‌های بیشتری اضافه کرده یا لباس‌های قبلی را خیس کنید تا بهتر تمیز شوند.

نوع موتور ماشین لباس شویی؛ تسمه‌ای یا گیربکسی؟

ماشین‌های لباسشویی دایرکت درایو (Direct Drive) دارای موتورهای بدون تسمه هستند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به موتورهای تسمه‌ای دارند. به اشتباه در ایران به این نوع از ماشین‌های لباسشویی گیربکسی نیز گفته می‌شود. حذف تسمه راندمان موتور را بیشتر می‌کند (کاهش مصرف برق)، لرزش و سر و صدای کمتری تولید می‌کند و مهم‌تر از همه معمولاً طول عمر بالایی دارد. البته قیمت بیشتری نسبت به موتورهای تسمه‌ای معمولی دارد.

 بنابراین اگر بودجه کافی دارید مدل بدون تسمه قطعاً انتخاب بهتری است. حتی اگر در انتخاب یک ماشین لباسشویی با امکانات زیاد اما موتور تسمه‌ای با یک ماشین لباسشویی دایرکت درایو با امکانات کم مردد شده‌اید، پیشنهاد ما انتخاب گزینه‌ای است که موتور بدون تسمه دارد. برای آشنایی با خدمات تعمیر لباسشویی نیوسرویس و برندهای ما به صفحه تعمیرات ماشین لباسشویی دوو مراجعه کنید.

نیوسرویس، تعمیر ماشین لباسشویی خود را به بهترین‌ها بسپارید

در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی تلاش کردیم تا با همه نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی خوب و مناسب خانواده آشنا شویم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید بهترین گزینه را از بین مدل‌ها و برندهای مختلف بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. با توجه به افزایش قیمت شدید لباسشویی‌ها، تعمیر لباسشویی‌های قدیمی نیز می‌تواند گزینه خوبی برای بسیاری از افراد باشد. تعمیرکاران حرفه‌ای ما در نیوسرویس در خدمت شما هستند تا کمترین هزینه، ماشین لباسشویی شما را مانند روز اول آن تعمیر کنند.