چرا جاروبرقی مکش ندارد؟ چرا قدرت جاروبرقی کم و زیاد می‌شود؟ آیا باید جاروبرقی دیگری تهیه کنیم؟ در این مقاله سعی داریم که بطور کامل این سوالات را بررسی کنیم و برای رفع این مشکلات راه‌حل‌های زیادی را ارائه دهیم. جاروبرقی از مهمترین و ضروری‌ترین لوازم خانگیِ منزل است. امروزه در اکثر خانواده‌های ایرانی جاروبرقی وجود و از آن استفاده می‌شود. با‌توجه به استفاده روزانه از جاروبرقی ممکن است با اختلالاتی مواجه شود از جمله، قدرت مکش کم، صدای موتور زیاد، قدرت جاروبرقی کم و زیاد شود و… . قبل از اینکه با جاروبرقی خود خداحافظی کنید یا آن را به سرویسکار جهت تعمیر، بسپارید؛ مواردی که در زیر بررسی می‌کنیم را چک کنید؛ ممکن است مشکل از این موارد باشد. پس با ما همراه باشید.

کیسه پر جاروبرقی و عدم مکش درست _ نیوسرویس

کیسه پر؛ عامل به نفس افتادن جاروبرقی

علت مکش پایین جاروبرقی می‌تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. اگر کیسه جاروبرقی پر باشد؛ آشغال‌های جدید که جاروبرقی جمع می‌کند در خرطوم یا غلتک جاروبرقی گیر میکند. هنگامیکه کیسه پر باشد جاروبرقی صدای صوت و زوزوه مانندی ایجاد و قدرت مکش آن به شدت افت می‌کند. اگر از کیسه یکبار‌مصرف استفاده می‌کنید، توجه کنید که کیسه را به درستی جا بندازید؛ چرا که یکی از دلایل اصلی مکش پایین می‌تواند همین موضوع باشد. در صورتیکه کیسه جا نیافتاده باشد، محتویات خرطوم را به درستی به کیسه منتقل نمی‌شود. کاور جاروبروقی را باز کنید. کیسه را بررسی کنید. اگر جاروبرقی شما بدون کیسه هست نشانگر روی جاروبرقی را چک کنید که ببینید کیسه پر است یا نه. واقعیت این است که کیسه پر، قدرت جاروبرقی را کم می‌کند. اگر کیسه شکسته یا نیاز به تعمیر دارد در خصوص تعمیرات لوازم خانگی خود با متخصصان این حوزه تماس بگیرید.

اعمال تنطیمات نادرست و عدم توانایی مکش بالا

جاروبرقی برای جارو کردن انواع محیط‌ها اختراع شده است. ارتفاع جاروبرقی را با اهرم یا درجه‌ای که روی آن قرار دارد به درستی تنظیم کنید. برای جارو‌کردن موکت، کفی یا غلتک را روی حالت موکت تنظیم کنید. هر چه کفِ جایی که جارو می‌کنید سخت‌تر باشد نیاز است که قدرت جاروبرقی را روی بیشترین حالت بگذارید. برای جاروکردن فرش و موکت با توجه به فرش خود، قدرت را روی کم یا متوسط بگذارید. اگر آشغال‌های ریز در کف محیط زیاد است، قدرت را تا نزدیک حداکثر بالا ببرید تا بخوبی جارو آشغال را جارو کند. اگر جاروبرقی شما با مشکل اساسی روبرو هست برای تعمیر جاروبرقی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

 چرا جاروبرقی مکش ندارد؛ احتمال انسداد در لوله و خرطوم

در هنگام جاروبرقی ممکن است، مو، پارچه، توپ‌های ریز و کوچک، تیله، دستمال کاغذی، کاغذ و… را نیز جارو کرده باشید. به دلیل حجم آشغال‌ها ممکن است در داخل خرطوم گیر کرده باشند و به کیسه نریزند. به همین دلیل وقتی جارو می‌کنیم ممکن است مکش جاروبرقی بسیار کم و صدای موتور نیز مرتب کم و زیاد شود. لوله‌ی خرطوم جاروبرقی را در خصوص عدم مسدودی بررسی کنید. ابتدا خرطوم را از جاروبرقی جدا کنید. آن را تکان دهید ممکن است آشغال‌های درشت مثل پارچه، توپ، کاغذ، پلاستیک و… به راحتی از خرطوم خارج شود. با دست لوله‌ی خرطوم را تا انتها دست بکشید. اگر قسمتی از خرطوم سفت است احتمالا با چیزی مسدود شده است. با چراغ قوه نیز می‌توانید داخل خرطوم را بررسی کنید. با میله یا چوب می‌توانید جسم گیر کرده را به پایین خرطوم بفرستید. در صورتیکه که پارگی در قسمت خرطوم نیز باشد ممکن است مکش جاروبرقی را با اختلال مواجه کند. اگر برند جاروبرقی شما فیلیپس است و فکر می‌کنید نیاز به تعمیر یا تعویض خرطوم و یا سایر قطعات دیگر دارد، با پر کردن فرم درخواست در صفحه تعمیر جاروبرقی فیلیپس تعمیر جاروبرقی خود را به ما بسپارید.

مسدود شدن برس یا غلتک جاروبرقی عامل مکش پایین است _ نیوسرویس

برس یا غلتک جاروبرقی مسدود شده است

برس یا غلتک جاروبرقی ممکن است با مو یا پارچه، دستمال کاغذی و… گرفته شده باشد. برس را از لوله یا دسته جاروبرقی جدا کنید. با برس می‌توانید این بخش را تمیز کنید. این قسمت معمولا با مو و پرز فرش ممکن است به مرور مسدود شود. با برس، قیچی و موچین می‌توانید آشغال‌ها را از غلتک جدا کنید. اگر برند جاروبرقی شما ال جی است و برس یا غلتک نیاز به تعویض، یا تعمیر دارد، در این خصوص در صفحه تعمیر جاروبرقی ال جی درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان نیوسرویس در سریع‌ترین زمان ممکن باش ما تماس گرفته و نسبت به تعمیر جاروبرقی شما اقدامات لازم انجام گردد.

فیلتر جاروبرقی کثیف یا خراب؛ علت مکش ضعیف جاروبرقی

لازم است که در هر 2 یا 3 باری که از جاروبرقی استفاده می‌کنید، فیلتر و کیسه را بررسی کنید. اگر فیلتر هپا (HEPA) قابل شستشو است بعد از شستشو و خشک شدن کامل دوباره آن را به درستی نصب کنید. اگر فیلتر خراب یا کثیف باشد تاثیر زیادی روی مکش جاروبرقی می‌گذارد و جاروبرقی قدرت کافی برای جمع کردن آشغال‌های ریز و درشت را نخواهد داشت. اگر برند جاروبرقی شما بوش است و فیلتر شکسته یا نیاز به تعمیر دارد؛ جهت تعمیر جاروبرقی بوش با متخصصان نیوسرویس بصورت کاملا رایگان مشاوره کنید.

خرابی موتور؛ و عدم اعمال قدرت جاروبرقی

اگر موتور خراب شده باشد، طبیعتا به درستی نمی‌تواند عمل کند. در صورتیکه صدای موتور خیلی کم و زیاد می‌شود، به احتمال بسیار زیاد موتور جاروبرقی دچار مشکل اساسی شده است. اگر هنگامی که با جاروبرقی کار می‌کنید، بطور خودکار خاموش یا روشن می‌شود، موتور دستگاه باید بررسی شود. همچنین اگر جاروبرقی داغ یا بوی سوختگی می‌دهد حتما باید موتور توسط تکنیسینِ متخصص بررسی شود. این مورد را به متخصصان این حوزه بسپارید. اگر برند جاروبرقی شما سامسونگ است با ثبت درخواست خود، تعمیر جاروبرقی سامسونگ را به متخصصان نیوسرویس بسپارید.

قدیمی بودن جاروبرقی علت مکش پایین است _ نیوسرویس

استفاده نامناسب، عامل از بین رفتن مکش جاروبرقی است

اگر از جاروبرقی استفاده نامناسب شود، عمر مفید آن کمتر می‌شود. همچنین اگر از جاروبرقی برای جارو کردن هر نوع آشغالی که حاوی شن و ماسه و… استفاده می‌کنید، ممکن است این نوعِ زباله‌ها به مرور به موتور آسیب برسانند. کاهش بازدهی جاروبرقی بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد است؛ که نهایتا روزی 2 بار باید از آن استفاده کرد. سعی کنید هر 15 دقیقه یکبار جاروبرقی را برای دقایقی خاموش کنید که از آن بصورت بهینه استفاده کرده باشید. در خصوص تعمیرات لوازم خانگی ال جی می‌توانید با کارشناسان مجربِ نیوسرویس تماس بگیرید.

از دست رفتن قدرت مکش با اتمام عمر مفید جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما بسیار قدیمی است یا سالهاست که هر روزِ از آن استفاده می‌کنید؛ طبیعی است که به مرور قدرت مکش و موتور آن کم شود. هر وسیله‌ای عمر مفیدی دارد و نمی توان بیش از آن انتظار داشت. با اینحال می‌توانید جاروبرقی خود را جهت بررسی‌های بیشتر به دست متخصصان این حوزه بسپارید تا جاروبرقی را بطور کامل بررسی و عیب‌یابی کنند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده اقدام کنند.

عیب‌یابی مکش پایینِ جاروبرقی همراه با تیم تخصصی نیو‌سرویس

در بالا 8 مورد از مهمترین  علل اینکه چرا جاروبرقی مکش ندارد را بطور کامل بررسی کردیم. اگر با دنبال کردن راه‌حل های بالا به نتیجه نرسیدید یا می‌خواهید از همین ابتدا کارشناسان فنی این حوزه عیب‌یابی مکش پایین جاروبرقی را بررسی کنند؛ می‌توانید با تیم تخصصی نیوسرویس تماس بگیرید. ما بهتر از هر نمایندگی تعمیر جاروبرقی سامسونگ در تهران، ال جی، دوو، اسنوا و دیگر برندها خدمات تعمیر جاروبرقی را ارائه می‌دهیم. نیوسرویس کلیه‌ی خدمات تعمیر برندهای مختلف را از صفر تا صد در محل شما انجام می‌دهد. جهت ارتباط با نیوسرویس با شماره تلفن 02177442720  تماس بگیرید.