فرقی نمی‌کند نزدیک به فصل گرما باشیم یا سرما. در هر صورت کولرگازی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای سرمایش و گرمایش است. کولرگازی قبل از استفاده و در ابتدای هر فصل باید سرویس شود. یکی از مهم‌ترین علت‌های سرویس کردن کولرگازی، جلوگیری از برف زدن است. شاید عجیب باشد اما کولرگازی‌ها هم برفک می‌زنند! در این مقاله از نیوسرویس می‌خواهیم این اتفاق عجیب را بررسی کنیم.

چرا کولر گازی برفک میزند و چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟ اگر کولرگازی شما هم دچار چنین مشکلی شده، پیش از استفاده از خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل، این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله همه‌ی علل برفک زدن کولر گازی را بررسی می‌کنیم و پس از خواندن این مقاله خواهید توانست به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

لوله‌های کولرگازی؛ بیشترین قسمتی که احتمال یخ‌زدگی دارد

تقریباً همه قسمت‌های کولرگازی احتمال یخ‌زدگی دارند. اما قسمت‌‌های داخلی دستگاه مثل پنل داخی، پنل خارجی، کندانسور و از همه بیش‌تر لوله‌های داخل کولر گازی بیش از سایر قسمت‌ها احتمال یخ‌زدگی دارند. این مساله ربطی به برند کولر گازی شما هم ندارد و حتی کولرگازی برندهای معتبری مثل سامسونگ هم دچار این مشکل می‌شوند. در بسیاری از موارد با پیشگیری می‌توان از این یخ زدن کولرگازی جلوگیری کرد و نیازی به مراجعه به نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ و تکنسین‌های تخصصی تعمیرات کولرگازی نخواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا کولرگازی دچار یخ‌زدگی می‎شود؟

لوله های کولرگازی بیشتر از هر قسمت دیگری امکان برفک زدن دارند

یخ زدن کولر گازی زمستان و تابستان ندارد!

معمولاً انتظار داریم یخ‌زدگی کولرگازی در زمستان‌ها بیشتر از تابستان باشد. اما چنین نیست. در حقیقت یخ‌زدگی کولرگازی در هر دو فصل رخ می‌دهد. اما علل یخ زدن کولر گازی در تابستان و زمستان با هم متفاوت است.

·       وقتی گاز کافی به دستگاه نمی‌رسد

یکی از اصلی‌ترین علل یخ زدگی کولرگازی نرسیدن گاز کافی به دستگاه است. اگر گاز فرئون به اندازه کافی به دستگاه نرسد، احتمال یخ زدگی بسیار بالا است. در حقیقت گاز یکی از مهم‌ترین عوامل چرخه تولید سرما در کولرگازی است و کمبود گاز باعث یخ زدگی  لوله‌های داخلی دستگاه می‌شود. با شارژ کردن دوره‌ای گاز دستگاه می‌توانید به سادگی از یخ زدگی کولرگازی جلوگیری کنید.

·       مسیر لوله‌ها بسته است!

در اثر گذشت زمان و سرویس نشدن کولرگازی ممکن است مسیر لوله‌های داخل دستگاه به علل مختلفی بسته شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود به صورت دوره‌ای و پیش از شروع فصل استفاده از کولرگازی حتماً دستگاه سرویس شود.

·       استفاده زیاد از کولرگازی؛ یخ‌زدگی دستگاه

استفاده بسیار زیاد و روشن بودن مداوم دستگاه، موجب یخ زدگی کولرگازی خواهد شد. در حقیقت هنگامی که دستگاه بدون هیچ توقفی ساعت‌ها کار می‌کند، ممکن است باعث ایجاد یخ زدگی شود. برای جلوگیری از این اتفاق و هم‌چنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیشنهاد می‌کنیم تنها زمانی که واقعاً به کولرگازی نیاز دارید، دستگاه را روشن کنید.

·       خرابی فن داخلی؛ علت یخ زدگی داخل کولر گازی است!

اگر فن داخلی دستگاه که وظیفه مکش هوای گرم بیرون به داخل را دارد، دچار خرابی شود، احتمال یخ زدگی بالا است. فن داخلی می‌تواند به علل مختلفی مثل کثیفی دچار ایراد شود. گاهی اوقات هم فن دچار سوختگی و عیب اساسی می‌شود که تنها با مراجعه به یک تکنسین این مشکل قابل حل است. با مراجعه به صفحه نمایندگی تعمیر کولر گازی، می‌توانید همین حالا درخواست تعمیر کولرگازی خود را در نیوسرویس ثبت کنید تا بهترین تکنسین در محل شما حاضر شده و دستگاه را به صورت کامل عیب یابی و مشکل را حل کند.

برای از بین بردن برف کولرگازی دستگاه را به صورت دوره ای بازبینی و سرویس کنید

·       در هوای سرد از کولرگازی استفاده نکنید!

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هوای سرد داخل محیط هم می‌تواند باعث یخ زدن دستگاه شود. در حقیقت در این شرایط هوای بیرون به اندازه کافی سرد هست و کولرگازی همین هوا را سردتر می‌کند. این اتفاق مخصوصا در فصل پاییز و زمستان بیشتر رخ می‌دهد. بنابراین حتماً در محیطی کولر گازی را روشن کنید که هوای داخل محیط گرم باشد.

·       مشکل از سنسورهای داخلی است

یکی دیگر از علل رایج خرابی و یخ زدگی کولرگازی از کار افتادن سنسورها است. سنسورها نقش مهمی در فرآیند سرمایش یا گرمایش دستگاه دارند. اگر سنسور دقت کافی را نداشته باشد و دستورات به موقع صادر نشود، احتمال یخ زدگی وجود دارد. این مشکل در اکثر کولرگازی‌ها دیده می‌شود.

چطور از یخ‌زدگی کولرگازی جلوگیری کنیم؟ پیشگیری بهتر از درمان است!

بهترین راه جلوگیری از یخ زدگی کولرگازی، پیشگیری است. اگر به صورت مرتب کولرگازی خود را سرویس کنید و مراقبت دستگاه باشید، هم از یخ زدگی کولرگازی جلوگیری می‌شود و هم عمر دستگاه افزایش می‌یابد. برای سرویس دوره‌ای و تعمیرات کولرگازی می‌توانید روی کمک نیوسرویس حساب کنید. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه نمایندگی تعمیرات کولر گازی تراست، با انواع خدمات ما در تعمیر کولرگازی آشنا شوید.

برای رفع برف کولرگازی و تعمیر دستگاه با نیوسرویس تماس بگیرید

از حل مشکل برفک تا تعمیر کامل کولرگازی؛ نیوسرویس در خدمت شما است

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ سوال چرا کولر گازی برفک میزند؟ را گرفته باشید. همان‌طور که در انتهای مقاله اشاره کردیم جلوگیری از یخ زدگی کولرگازی بسیار ساده است و کافی است دستگاه خود را به صورت مرتب سرویس کنید.

البته گاهی اوقات بی توجهی و نرسیدن به سلامت دستگاه موجب ایرادات اساسی می‌شود. نگران این موضوع هم نباشید. اگر کولرگازی شما دچار مشکل شده است، کافی است با نیوسرویس تماس بگیرید. نیوسرویس خدمات کامل تعمیر کولرگازی برندهای مختلف را به صورت صفر تا صد در محل شما انجام می‌دهد. ما بهتر از هر نمایندگی تعمیرات کولر گازی ال جی در تهران، سامسونگ، تراست و دیگر برندها خدمات تعمیر کولرگازی را ارائه می‌کنیم. برای شروع کافی است با شماره تلفن 02177442720 تماس بگیرید.