لباسشویی یکی از لوازم خانگی‌های مهم است که سر و صدا و خرابی آن باعث برهم زدن آرامش خانه و خانواده می‌شود. گاهی سر و صدا و تکان‌های ماشین لباسشویی به قدری زیاد است که اگر کسی در خانه مشغول استراحت باشد در اولین لحظه تکان‌های لباسشویی را با پیش لرزه‌های زلزله اشتباه می‌گیرد. آیا شما هم تا به حال با مشکل سر و صدای ماشین لباسشویی مواجه بوده‌اید؟ اگر می‌خواهید بدانید چرا ماشین لباسشویی صدا می‌دهد و چگونه باید مشکل آن را برطرف کرد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی صداهای مزاحم لباسشویی و دلایل آن خواهیم پرداخت.

منبع صدای اضافی ماشین لباسشویی را پیدا کنید

پیش از انجام هر کاری پیشنهاد می‌کنیم منبع صداهای اضافی ماشین لباسشویی را پیدا کنید و سپس به حل مشکلات آن بپردازید. اغلب صداهای اضافی که از ماشین لباسشویی می‌شنوید به دلیل وجود اجسام خارجی است که به همراه لباس‌ها در لباسشویی قرار گرفته‌اند. سکه، اکسسوری‌های لباس و کلید از جمله اجسامی هستند که معمولا به اشتباه به همراه لباس‌ها در لباسشویی شسته می‌شوند.

وجود این اجسام و قرار گرفتن آن‌ها در درزهای لباسشویی باعث ایجاد صداهای ناهنجار و آزار دهنده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آنکه لباس‌ها را در لباسشویی قرار دهید، جیب آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. وجود اجسامی مانند سکه و کلید علاوه‌بر ایجاد صداهای دلخراش، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی می‌شود که برای رفع آن‌ها باید به کارشناس تعمیرات لوازم خانگی در منزل مراجعه کنید. اگر صدای ماشین لباسشویی بر اثر وجود یک جسم خارجی اضافه نباشد بهتر است با دقت بیشتر به دنبال دلایلی باشید که به شما نشان دهد چرا ماشین لباسشویی شما صدا میدهد. با پیدا کردن منبع صدا می‌توانید در کمترین زمان مشکل آن را حل کنید.

علت صدای تق تق ماشین لباسشویی و راه حل‌های برطرف کردن آن

صدای تق تق ماشین لباسشویی اغلب به دلیل شل شدن واشرهای ماشین لباسشویی و برخورد آن‌ها با دیگر قطعات ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود. واشر ماشین لباسشویی هنگام چرخش به اطراف پرتاب می‌شود و با دیواره‌های آن برخورد می‌کند. شاید به اشتباه فکر کنید این صدا به دلیل به وجود جسمی خارجی مانند سکه در لباس‌ها باشد اما اگر لباسشویی را بدون لباس روشن کنید متوجه برخورد واشر با دیواره‌ها و ایجاد صدای تق تق آن می‌شوید.

با محکم کردن گیره‌های نگه‌دارنده واشر می‌توانید مشکل صدای لباسشویی را برطرف کنید. علاوه‌بر شل شدن واشرهای ماشین لباسشویی، معیوب شدن بلبرینگ‌های لباسشویی و خرابی در موتور لباسشویی نیز می‌تواند باعث ایجاد صدای تق تق در آن شود. در این شرایط در اولین فرصت برای تعمیر ماشین لباسشویی خود با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

علت صدای تق تق ماشین لباسشویی

صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، مهم‌ترین صدای ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین صداهایی که اغلب باعث آزار و اذیت افراد می‌شود، صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. صدای زیاد و آزار دهنده پمپ تخلیه ماشین می‌تواند به علت استهلاک قطعات متحرک مربوط به پمپ باشد. اگر هنگام تخلیه آب ماشین لباسشویی با صداهای آزار دهنده و غیرطبیعی مواجه شدید، بی شک پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است.

برای تعویض قطعات پمپ ماشین لباسشویی و تعمیر پمپ شما نیازمند تماس با یک تکنسین حرفه‌ای هستید. به هیچ عنوان برای تعمیر قطعات مهمی مانند پمپ و موتور ماشین لباسشویی خودتان دست به کار نشوید. تعویض قطعات مهم و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و دیگر ماشین‌ها نیازمند دانش و تخصصی است که تکنسین‌های حرفه‌ای و کاربلد با آن آشنا هستند.

صدای شکستگی یا ساییدگی ماشین لباسشویی هنگام شستشوی لباس

هنگام کار کردن ماشین لباسشویی و شستشوی لباس‌ها  و شنیدن صدای شکستگی یا ساییدگی شدید در اولین فرصت با نیروی متخصص و تعمیر کار ماشین لباسشویی تماس بگیرید. این صدا اغلب به دلیل خرابی موتور و ایجاد جرقه در برس‌های زغالی موتور است که باعث می‌شود که موتور به درستی کار نکند. در این شرایط کاری از دست شما ساخته نیست.

باید با توجه به برند لباسشویی خود با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی دوو، سامسونگ یا ال جی تماس بگیرید و منتظر اعزام تکنسین به محل شوید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که صدای شکستگی یا ساییدگی مربوط به موتور است و چرا ماشین لباسشویی صدا می‌دهد، لگن لباسشویی را با دست بپرخانید. اگر صدایی هنگام خاموشی موتور به گوشتان نخورد، مطمئن می‌شوید که مشکل مربوط به موتور لباسشویی است و به کمک یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید.

تعمیر صدای مزاحم ماشین لباسشویی

بررسی علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

مرحله خشک کردن لباس از جمله مراحلی است که در آن صدای ماشین لباسشویی بسیار گوش خراش و آزاردهنده می‌شود. وجود کمی لرزش و صدای فعالیت موتور امری کاملا طبیعی است. در لباس‌شویی‌های اسنوا و لباسشویی کرال، مرحله خشک کردن لباس‌ها به‌طور طبیعی صدای زیادی دارد. در این شرایط نیازی به تماس با تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا و کرال نیست و شما می‌توانید با جا به جایی مکان لباسشویی و قرار دادن تکه‌های چوب در4 طرف آن تا حد زیادی از میزان صدا و لرزش دستگاه بکاهید. اما اگر صدای لباسشویی هنگام قرار گرفتن روی حالت خشک کن غیرطبیعی و آزار دهنده باشد، یکی از دلایل زیر را می‌توان به عنوان علت وجود این صدا به شمار آورد:

  • خرابی موتور
  • خرابی تسمه ماشین لباسشویی
  • وجود مشکل در پمپ دستگاه
  • ایرادات مربوط به بلبرینگ
  • خرابی شفت آبکش
  • آسیب دیدن وزنه‌های مهار کننده

هر یک از موارد ذکر شده از ایرادات اساسی هستند که برای رفع آن‌ها باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد تماس بگیرید.

صدای گوشخراش ماشین لباسشویی و رفع آن

علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی سامسونگ، مشکل رایج صدای ماشین لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی‌های سامسونگ، صدای جیر جیر ماشین لباسشویی هنگام روشن شدن و کار کردن آن است. علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی و رفع آن بسیار راحت‌تر از چیزی است که به آن فکر می‌کنید. جیر جیر کردن لباسشویی اغلب به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد. هر چهار طرف ماشین لباسشویی باید در یک راستا قرار بگیرند. اگر یک سمت آن بالانس نباشد باعث ایجاد صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی می‌شود.

یکی دیگر از دلایل مهم ایجاد صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی، پر کردن ماشین لباسشویی بیش از وزن استاندارد است. اگر وزن لباس‌های موجود در ماشین لباسشویی بیش از حد تعیین شده باشد، باعث ایجاد صداهای عجیب و آزار دهنده می‌شود و لباسشویی تکان‌های بسیاری می‌خورد.

اگر پس از کم کردن وزن لباس‌ها و تراز کردن ماشین لباسشویی همچنان صدای ماشین لباسشویی شما را آزار می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت با کارشناسان و تکنسین‌های تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران تماس بگیرید تا مشکل شما را در کمترین زمان برطرف کنند.

خرابی بالشتک و کمک فنر لباسشویی، اساسیترین دلیل صدای زیاد ماشین لباسشویی

بالشتک و کمک فنرهای ماشین لباسشویی برای جذب ارتعاشات ماشین لباسشویی و کاهش صدای لباسشویی در قطعات آن به کار برده می‌شوند. بنابراین خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد صدای بسیار هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی شود. در این شرایط باید در اولین فرصت قطعات مربوط به بالشتک و کمک فنرهای لباسشویی را تعویض کنید.

استفاده طولانی مدت از قطعات بالشتک لباسشویی علاوه‌بر ایحاد صداهای آزاردهنده، باعث فرسودگی، بوی بد قطعات و تمیز نشدن لباس‌ها نیز می‌شود. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره را مطالعه کنید تا با دیگر دلایل تمیز نشدن لباس‌ها هنگام خرابی قطعات ماشین لباسشویی آشنا شوید.

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

رفع صدا و خرابی‌های ماشین لباسشویی در محل با نیو سرویس

ایجاد صداهای گوشخراش لباسشویی از جمله ایراداتی است که برای رفع آن شما به کمک یک تیم متخصص و کاربلد نیاز دارید. در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل ایجاد صداهای گوش خراش لباسشویی هنگام شستشوی لباس آشنا کنیم و سوال شما را پیرامون چرا ماشین لباسشویی صدا میدهد پاسخ دهیم. برخی از این مشکلات را به راحتی می‌توان به تنهایی برطرف کرد، اما برای حل مشکلات فنی لباسشویی شما به کمک یک تیم حرفه‌ای و کاربلد نیازمندید.

نیو سرویس با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر لوازم خانگی در منزل همراه شما است. تکنسین‌های نیو سرویس با دانش بالا و آشنایی با کلیه برندهای ماشین لباسشویی می‌توانند در کمترین زمان مشکل ماشین لباسشویی شما را برطرف کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست تعمیر خود با شماره 02174985 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.