چرا مایکروویو گرم نمیکند؟ چرا با اینکه مایکروویو روشن می‌شود و کار می‌کند، غذا گرم نمیشود؟ علت گرم نشدن غذا در مایکرویو، می‌تواند دلایلی متعددی داشته باشد. مایکروویو اختراعی همسو با دنیای مدرن بود. در دنیای شلوغِ و سریع امروز حتی غذا خوردن‌مان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. دسترسی به هر چیزی سریع و آسان باید باشد. شاید این یکی از مهمترین ویژگی‌های دنیای مدرن است. در بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، مدارس و حتی در منازل، مایکروویو وجود دارد. مایکروویو با سرعتی که در گرم کردن غذا دارد، می‌تواند جوابگوی، سرعت و پیشتازی ما انسان‌ها باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا علت گرم نشدن غذا در مایکروویو را بدانید و چگونگی رفع آن را فرا بگیرید.

علت گرم نشدن غذا در مایکروویو _ نیوسرویس

مایکروویو چکونه کار می کند؟

مایکروویو با ایجاد تابش الکترومغناطیسی همراه با اصطحکاک بین مولکولی، مواد غذایی غذا را گرم می‌کند. مایکروویو با ولتاژ 220 ولت کار می‌کند. در صورتیکه مایکروویو با اشکالات فنی همراه شد؛ جهت تعمیرات لوازم خانگی خود با متخصصان این فن تماس بگیرید. چرا که ولتاژ 30 به بالا برای انسان بسیار خطرناک است.

علت گرم نشدن غذا در صورتیکه مایکروویو کار می‌کند، چیست؟

ما مایکروویو را بخاطر سرعت بالایی که در گرم کردن غذا دارد، می‌خریم. از دست دادن توانایی گرم کردن مجدد غذا که در عرض چند دقیقه انجام می‌شد، برایمان کاملا ناخوشایند است. به همین دلیل، تعمیر مایکروویو را در الویت قرار می‌دهیم؛ چراکه امروزه بدون مایکروویوِ سریع، با چالشی جدی مواجه خواهیم شد. اگر مایکروویو شما گرم نمی‌شود، اختلال یا اشکال در تعدادی از قطعات می‌توانند عاملِ این مشکل باشند. از سوئیچ‌های درب گرفته تا مگنترون‌ها. با کمک یک مولتی متر می‌توانید سه مشکل شایع علت گرم نشدن غذا در مایکروویو را بررسی کنید. قبل از بررسی عملکرد داخلی دستگاه خود، حتماً مایکروویو را از برق بکشید! با این وجود، اگر سررشته ای از کارهای فنی ندارید، شاید بهتر باشد از خدمات یک متخصص حرفه‌ای برای کمک به تشخیص و رفع مشکل مایکروویو خود استفاده کنید. در صورتی که برند مایکروویو شما ال جی است، مقاله تعمیر مایکروویو ال جی را مطالعه کنید.

تعمیر مایکروویوی که گرم نمی‌کند _ نیوسرویس

خرابی سوئیچ درب‌های مایکرویو؛ می‌تواند علت گرم نشدن غذا باشد

مایکروویو متوسط ​​سه یا چهار سوئیچ در دارد و ممکن است مشکل از سوئیچ درب باشد. تا زمانی که درب در یک موقعیت بسته قرار نگیرد، مایکروویو گرم نمی‌شود. گاهی اوقات، سوئیچ درب مایکروویو قدیمی، ممکن است به درستی قفل نشود. بخصوص وقتی که درب مرتباً ضربه می‌خورد. . این یک مکانیسم ایمنی است تا اطمینان حاصل شود که مایکروویو در هنگام باز بودن درب، تابشی مضر ایجاد نمی‎کند. یکی از نشانه‌های اینکه سوئیچ درب مشکل دارد، این است که هنگام بسته شدن درب و روشن نبودن مایکروویو چراغ روشن بماند. اگر برند مایکروویو شما سامسونگ است، برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تعمیر مایکروویو سامسونگ را مطالعه کنید.

وقتی مایکروویو روشن می‌شود اما گرم نمی‌شود، ممکن است به این معنی باشد که سوئیچ درب خراب است. سوئیچ درب به سایر اجزای مایکروویو سیگنال می‌دهد تا هنگام بسته بودن، برق را تأمین کند و در هنگام باز شدن گرما را متوقف کنند. سوئیچ درب را می‌توان سوئیچ اینترلاک نیز نامید. هنگامی که سوئیچ درب خراب باشد، موتورهای فن ممکن است همچنان کار کند، که در این حالت به نظر می‌رسد که مایکروویو در حال کار است. در اینصورت برای بررسی سوئیچ‌ها و تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

صفحه مایکروویو نمی چرخد

​​صفحه شیشه‌ای چرخان در مایکروویو شما دو هدف اصلی دارد: توزیع یکنواخت گرما و جذب انرژی اضافی مایکروویو. اگر بشقاب هنگام کار به درستی نمی‌چرخد​​، ممکن است غذای شما بطور ناهمگنی گرم شود. این مسئله به احتمال زیاد از خرابی موتور سخن می‌گوید که به راحتی قابل تعویض است و اگر موتور نباشد، ممکن است مشکل در صفحه کنترل مایکروویو باشد.

مگنترون سوخته، از دلایل گرم نشدن غذا در مایکروویو

مگنترون یکی از ویژگی‌های مهم عملکرد گرمایش مایکروویو است. اگر مایکروویو شما غذا را گرم نمی‌کند، احتمالاً مگنترون دستگاه شما خراب است. متأسفانه، یک مگنترون سوخته قابل تعمیر نیست. باید تعویض شود. اگر مگنترون انرژی مصرف نمی‌کند، این بدان معنی است که خازن ولتاژ بالا می‌تواند برای مدت طولانی شارژ باقی بماند. این امر باعث می‌شود مایکروویو بسیلر خطرناک باشد. در حالی که مایکروویو برای استفاده روزمره کاملاً بی‌خطر است، تعویض یا آزمایش قطعات الکتریکی فقط باید توسط یک متخصص مجاز انجام شود. برای تعمیرات لوازم خانگی ال جی با متخصصان نیوسرویس تماس بگیرید. مایکروویوی که غذا را گرم نمی‌کند ممکن است مگنترون شکسته داشته باشد. مگنترون گرما را برای پختن غذا سبب می‌شود. اگر خراب باشد، ممکن است فیوز در مایکروویو شما منفجر شود که می‌تواند منجر به خرابی سایر اجزا نیز شود.

دیود مشکل پیدا کرده است

اگر مایکروویو گرم نشود، ممکن است دیود ولتاژ بالا مشکلی داشته باشد. دیود قطعه‌ای است که برق را از یک جهت برای مگنترون تأمین می‌کند و معمولاً در پشت پانل جلوی مایکروویو در نزدیکی کنترل‌ها قرار دارد. اگر دیود سوخته باشد‌، مایکروویو برای چرخاندن مگنترون و گرم کردن غذا نیرو تولید نمی‌کند. می توانید با استفاده از پیچ گوشتی پانل صفحه‌ی جلو (صفحه اول مایکروویو) را جدا کرده و با استفاده از یکی از بهترین مولتی‌مترها قطب‌های دیود را بررسی کنید.

دیود باید در یک جهت مقاومت کم و در جهت دیگر مقاومت زیادی نشان دهد. در غیر اینصورت، اگر در هر دو انتها پیوستگی یک قطب را نشان دهد، دیود فشار قوی باید تعویض شود. گاهی اوقات قطب‌های دیود صحیح  نشان داده می‌شود و در این حالت، یک تکنسین متخصص باید مدارهای کلی ولتاژ بالا در مایکروویو را بررسی کند. دیود موجود در مایکروویو شما با خازن کار می‌کند تا ولتاژ را دو برابر کند. اگر دیود بسوزد، مایکروویو شما تغذیه می‌شود اما قدرت کافی برای گرم کردن غذا ندارد. خبر خوب این است که دیود سوخته به راحتی قابل تشخیص است. اگر برند مایکروویو شما بوش است جهت تعمیرات بوش با متخصصان این حوزه در تماس باشید.

بررسی علت گرم نشدن مایکروویو _ نیوسرویس

عیب یابی عدم گرم شدن غذا در مایکرویوو همراه با تیم تخصصی نیو‌سرویس

خوشبختانه، تکنسین‌های نیوسرویس تجربه کاملی در تعمیر ایمن مایکروویو دارند و برای پاسخگویی به تماس شما کاملا آماده اند. پس مایکروویو خود را همین امروز درست کنید! در بالا علل اصلی علل عدم گرم نشدن غذا در مایکروویو را بطور کامل بررسی کردیم. اگر با دنبال کردن راه‌حل‌های بالا به نتیجه نرسیدید یا می‌خواهید از همین ابتدا کارشناسان فنی این حوزه عیب‌یابی مایکروویو را بررسی کنند؛ می‌توانید با تیم تخصصی نیوسرویس تماس بگیرید. ما بهتر از هر نمایندگی تعمیر مایکروویو سامسونگ در تهران، ال جی، دوو، اسنوا و دیگر برندها خدمات تعمیر را ارائه می‌دهیم. نیوسرویس کلیه‌ی خدمات تعمیر برندهای مختلف را از صفر تا صد در محل شما انجام می‌دهد. جهت ارتباط با نیوسرویس با شماره تلفن 02177442720  تماس بگیرید.