شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از اتمام کار لباسشویی لباس‎‌هایی که درون آن قرار دارند هنوز خیس هستند و با چند دقیقه ماندن در لباسشویی بوی بدی به خود گرفته‌اند. خشک شدن کامل لباس‌ها توسط خشک‌کن لباسشویی در ماه‌های سرد سال که لباس‌ها دیرتر خشک می‌شوند اهمیت بسیار بیشتری دارد. اغلب مشکلاتی که برای لباسشویی به وجود می‌آیند مشکلات اساسی و فنی هستند که باید توسط متخصص و تکنسین‌های حرفه‌ای برطرف شوند. بعضی از مشکلات لباسشویی هم ساده هستند و با اقداماتی کوچک می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با دلایل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن آن آشنا شوید.

خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی به علت خرابی خشک‌کن

برای تمام وسایل برقی که با آب کار می‌کنند احتمالا نشتی و نفوذ آب به قطعات داخلی و آسیب رسیدن به آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل معمولا در هنگام تعمیرات لوازم خانگی برقی که با آب کار می‌کنند احتمال تعویض قطعات سوخته بالا می‌آورد. علاوه‌بر نفوذ آب، نوسانات و قطعی جریان برق نیز می‌تواند باعث خرابی خشک‌کن لباسشویی شود. در صورتی که متوجه  خرابی خشک کن لباسشویی شدید با تعمیرکار حرفه‌ای لباسشویی تماس گرفته و برای تعویض یا تعمیر قطعات از او کمک بخواهید.

تنظیمات نادرست خشک‌کن و خیس ماندن لباس‌‌ها در لباسشویی

انتخاب برنامه درست برای شستن و خشک کردن لباس‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید قبل از شروع شست و شو انجام دهید. تایمر خشک‌کن لباس باید براساس فاکتورهای مختلفی مثل درجه حرارت آب، جنس لباس‌ها و غیره انجام شود تا خشک‌کن بتواند آب لباس‌ها را به خوبی از آن‌ها خارج کند. پیش از تماس با تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی، ماشین را با برنامه‌های مختلف روشن کنید و اگر دوباره در فرآیند خشک کردن لباس‌ها با مشکل رو به رو شدید با تعمیرکار تماس بگیرید.

تنظیمات برنامه لباسشویی و درست کار نکردن خشک‌کن لباسشویی - نیوسرویس

خشک نشدن لباس‌ها به دلیل خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

آب کثیف حاصل از شست و شو از طریق پمپ تخلیه لباسشویی از آن خارج می‌شود. اگر وجود مشکلی در پمپ تخله لباسشویی مانع از خروج آب و کف از محفظه لباسشویی شود لباس‌ها خیس باقی می‌مانند و بو می‌گیرند. گیر کردن پرز لباس‌ها، زباله و گرفتگی پمپ تخلیه باعث می‌شوند که آب درون مخزن لباسشویی به درستی تخلیه نشود. باز کردن پمپ تخلیه و تمیز کردن آن کار آسانی نیست و افراد معمولی نباید آن را انجام دهند. اگر متوجه شدید که آب در مخزن باقی مانده است و از لباسشویی خارج نمی‌شود لباسشویی را خاموش و آب درون دیگ را تخلیه کنید. می‌توانید با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران تماس بگیرید و درخواست خود را برای اعزام تعمیرکار ثبت کنید.

خشک نشدن لباس‌ها به دلیل خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

خرابی ترانس و از کار افتادن خشک‌کن لباسشویی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خشک‌کن لباسشویی نتواند به درستی کار کند یا از کار بیافتد خرابی ترانس ماشین لباسشویی است. ترانس، جریان و ولتاژ برق را کنترل می‌کند و اگر بسوزد یا خراب شود جریان الکتریکی با شدت نامناسب وارد دستگاه خواهد شد. اگر متوجه شدید خشک‌کن لباسشویی از کار افتاده است دو شاخه لباسشویی را از پریز برق بکشید. آب داخل دیگ لباسشویی را تخلیه کنید و از یک متخصص حرفه‌ای برای تعویض قطعه کمک بگیرید. می‌توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران تماس بگیرید و برای حضور تعمیر کار در منزل درخواست خود را ارائه دهید.

خشک نشدن لباس‌ها به دلیل گرفتگی فیلتر و شلنگ تخلیه

اگر شلنگ تخلیه لباسشویی به هر دلیلی مسدود شود آب کثیف درون مخزن در زمان لازم به درستی تخلیه نخواهد شد و حتی به دیگ لباسشویی باز خواهد گشت. برگشت آب کثیف به مخزن لباسشویی باعث می‌شود که لباس‌ها نه تنها تمیز نشوند بلکه نسبت به قبل کثیف‌تر شوند. کف لباسشویی نیز فیلتری وجود دارد که اگر با زباله مسدود شود می‌تواند مانع از تخلیه آب کثیف درون لباسشویی شود. تمیز کردن فیلتر لباسشویی کار سختی نیست و می‌توانید آن را خودتان انجام دهید. فیلتر کف لباسشویی را باز و آن را به‌طور کامل تمیز کنید.

درست خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی به دلیل کثیفی فیلتر لباسشویی - نیوسرویس

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی، رایج‌ترین دلیل خشک نکردن لباس‌ها

خراب شدن و کار نکردن موتور ماشین لباسشویی یکی دیگر از دلایل خشک نکردن لباس‌ها توسط لباسشویی است. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که برای مدت طولانی از لباسشویی استفاده کرده باشید. در این شرایط موتور داغ می‌کند و خشک‌کن لباسشویی از کار می‌افتد. اما نگران نباشید، پس از گذشت چند ساعت لباسشویی خنک شده و مجددا فرآیند خشک کردن لباس را به خوبی انجام می‌دهد. در صورتی که موتور ماشین لباسشویی آسیب جدی ببیند تعمیر آن باید توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌گیرد. می‌توانید برای درخواست اعزام تعمیرکار با نمایندگی برندهای مختلف مثل نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو در تهران تماس بگیرید و زمان مناسبی را برای حضور تعمیرکار تعیین کنید.

قرار دادن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی، عاملی مهم در خشک نکردن لباس‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایل خشک نکردن لباس‌ها توسط لباسشویی قرار دادن لباس، بیش از ظرفیت ذکر شده در لباسشویی است. سعی کنید همیشه متناسب با ظرفیت لباسشویی و وزن آن لباس‌ها را برای شست و شو تقسیم بندی کنید. زمانیکه سه چهارم فضای لباسشویی پر شد از اضافه کردن لباس‌های دیگر برای شست و شو در لباسشویی دست نگه دارید. این کار علاوه‌بر ضربه زدن به خشک کن لباسشویی، باعث خرابی و از کار افتادن دائم دستگاه می‌شود.

قرار دادن بیش از اندازه لباس در لباسشویی و خشک نشدن لباس‌ها - نیوسرویس

تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصصین نیوسرویس بسپارید

اگر در تهران ساکن هستید و لباسشویی خانه شما دچار هرگونه مشکلی شده‌است می‌توانید از متخصصین نیوسرویس برای تعمیر آن کمک بخواهید. تکنسین‌های باتجربه نیو سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر خواهند شد و لباسشویی شما را مانند روز اول تعمیر خواهند کرد. برای اعزام تعمیرکار می‌توانید درخواست خود را در سایت ثبت کنید یا با شماره 02177442720 تماس بگیرید. هدف ما کسب رضایت خاطر مشتری از سرویس انجام گرفته و رفع نیازهای او است.