بی شک یخچال را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم‌های خانگی به شمار آورد. یخچال‌ها انواع مختلفی دارند. هر یک از آن‌ها در کنار مزایای منحصر به فرد، ایرادات و مشکلاتی دارند که با دانستن آن‌ها می‌توان انتخاب بهتری برای خرید یخچال و حفظ سلامت آن داشت.

آیا تا به حال یخچال منزل شما هم دچار نوسانات برقی شده است؟ به‌نظر شما چرا یخچال سریع خاموش می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل سریع خاموش شدن یخچال بپردازیم. با شناخت 7 نکته موثر در سریع خاموش شدن یخچال از این پس بیشتر مراقب یخچال‌های آشپزخانه‌تان خواهید بود. همراه ما باشید.

1. اشکال در برق رسانی، مهم‌ترین دلیل سریع خاموش شدن یخچال

اشکال در برق رسانی پریز یا دو شاخه یخچال را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل سریع خاموش شدن یخچال به شمار آورد. اغلب یخچال‌هایی که پس از وصل شدن به پریز سریعا خاموش می‌شوند، به دلیل عملکرد ضغیف دو شاخه برق یا اشکال در برق‌رسانی دچار مشکل و خرابی می‌شوند. از آنجا که تعمیر پریزهای برق نیاز به دانش و تخصص کافی دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر آن با تعمیرات لوازم خانگی آنلاین تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل برق یخچال شما را برطرف کنند.

دلیل سریع خاموش شدن یخچال

2. داغ شدن زیاد موتور یخچال، علت زود خاموش و روشن شدن یخچال

اگر می‌خواهید بدانید که چرا یخچال سریع خاموش می‌شود؛ پیش از هر چیزی به نحوه نگه‌داری یخچال دقت کنید. قرار دادن یخچال در محیط بسیار گرم و مقابل آفتاب باعث افزایش فعالیت موتور یخچال برای خنک نگه داشتن محتویات آن و در نتیجه داغ شدن زیاد موتور می‌شود.

داغ شدن زیاد موتور یکی از دلایلی است که باعث می‌شود یخچال سریعا خاموش شود. از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث داغ شدن موتور یخچال شود می‌توان به طولانی باز نگه داشتن درب یخچال و قرار دادن حجم بسیاری مواد خوراکی خارج از ظرفیت یخچال اشاره کرد. در این شرایط می‌توانید یخچال را برای چند ساعت از برق بکشید و اجازه دهید تا فعالیت موتور به حالت عادی باز گردد. اگر پس از چند ساعت همچنان مشکل داغی موتور وجود داشت در اولین فرصت برای تعمیر یخچال در منزل توسط تعمیرکاران حرفه‌ای اقدام کنید.

3. عملکرد اشتباه ترموستات، عاملی مهم در زمان خاموش و روشن شدن یخچال

ترموستات نقش مهمی در خنک نگه داشتن محیط یخچال دارد. ترموستات دمای یخچال را طبق تنظیمات ثبت شده تغییر می‌دهد و مانع از فاسد شدن خوراکی‌های موجود در یخچال می‌شود. خرابی ترموستات باعث عملکرد ضعیف موتور و در نتیجه خاموش شدن سریع یخچال می‌شود. با ضعیف شدن ترموستات یخچال، فرمان روشن و خاموش شدن یخچال با اختلال روبرو می‌شود.

از نشانه‌های مهم خرابی ترموستات می‌توان به خاموش شدن ناگهانی یخچال، نامنظم شدن دمای یخچال و سرد شدن بدنه موتور یخچال اشاره کرد. در یخچال‌های ساید بای ساید ترموستات به‌طور همزمان نقش تنظیم کننده دمای یخچال و فریزر را ایفا می‌کند. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه خرابی ترموستات سریعا با کارشناسان تعمیر ساید بای ساید سامسونگ یا برند موردنظرتان تماس بگیرید.

علت خرابی ترموستات یخچال

4. خرابی برد یخچال و رابطه آن با خاموش شدن سریع یخچال

برد یخچال از قسمت‌های مهم و اصلی ساختار یخچال به شمار می‌رود. کنترل کلیه فعالیت‌های موتور، ترموستات و فن‌های یجچال زیرنظر برد یخچال انجام می‌شود. خاموش شدن ناگهانی یخچال، از کار افتادن آن، خاموش شدن موتور و کمپرسور یخچال، خاموش شدن فن، برفک زدن یخچال و شنیدن صداهای غیر عادی از یخچال از جمله نشانه‌های خراب شدن برد یخچال است.

همانطور که گفته شد برد یخچال وظیفه کنترل عملکرد اکثر اجزای مختلف یخچال را به عهده دارد. بنابراین کمترین خرابی در برد می‌تواند دلیل خاموش شدن سریع و ناگهانی یخچال باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم خرابی برد یخچال سریعا با تعمیرات یخچال ساید ال جی، سامسونگ، اسنوا یا تعمیرات برند یخچال خود تماس بگیرید و درخواست تعمیر برد یخچال را ثبت کنید.

5. سوختگی محافظ و خاموش شدن ناگهانی یخچال

معمولا پیشنهاد می‌شود برای محافظت از یخچال در زمان قطعی ناگهانی برق و شرایط غیرطبیعی هوا از محافظ یخچال برای برق‌رسانی استفاده کنید. اما گاهی اوقات خرابی و اتصالات همین محافط‌ها باعث خرابی یخچال و خاموش شدن سریع و ناگهانی آن می‌شود. اگر یخچال شما سریعا خاموش می‌شود پیش از هر اقدامی سلامت محافظ آن را بررسی کنید.

اغلب تماس‌هایی که برای تعمیر ساید بای ساید دوو یا سامسونگ صورت می‌گیرد پس از اعزام تکنسین‌های ما به محل با تعویض محافظ یخچال در کمترین زمان مشکل برطرف می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای یخچال خود از یک محافظ با گارانتی و ایمنی بسیار بالا استفاده کنید.

چرا یخچال ناگهان خاموش می‌شود

6. دیفراست نکردن یخچال، دلیلی برای خاموشی سریع و اتفاقی یخچال

دیفراست نکردن یخچال یکی از علت‌های مهمی است که باعث می‌شود یخچال‌ به‌طور مداوم خاموش شود. متاسفانه خرابی دیفراست یخچال به راحتی قابل تشخیص نیست و برای شناسایی مشکلات آن شما به کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارید. شاید بتوان یکی از راه‌های تشخیص خرابی دیفراست یخچال را مشاهده برفک روی قسمت‌های مختلف یخچال به شمار آورد.

همانطور که گفته شد تشخیص خرابی سنسور دیفراست یخچال کار مشکلی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پس از مشاهده برفک در یخچال بلافاصله با تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ یا برند یخچال‌تان تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل سنسورهای دیفراست یخچال را برطرف کنند. خرابی دیفراست یخچال با ایجاد برفک مانع از فعالیت درست موتور و در نتیجه خاموش شدن سریع یخچال می‌شود.

7.  کمبود گاز مبرد، کاهش قدرت موتور و خاموش شدن یخچال

کلیه یخچال‌ها برای خنک نگه داشتن مواد غذایی به نیاز دارند. در واقع گاز مبرد با گردش در یخچال باعث خنک شدن محیط یخچال می‌شود. ممکن است هنگام جا به جایی یخچال یا نصب آن به لوله‌های پشتی یخچال یا کمپرسور فشار وارد شود و در نتیجه باعث خرابی موتور یخچال و کاهش گاز مبرد آن شود.

کم شدن انرژی و جریان گاز مبرد یخچال باعث افزایش فعالیت موتور در جهت خنک شدن یخچال و در نتیجه ضغف موتور می‌شود. با ضعیف شدن موتور یخچال ناگهان خاموش و روشن می‌شود. در این شرایط سریعا باید با یک تکنسین حرفه‌ای و کاربلد برای تعمیر یخچال تماس بگیرید. علت شبنم زدن یخچال را نیز می‌توان کمبود گاز مبرد و گرم شدن فضای داخلی آن دانست.

رفع مشکل خاموشی یخچال در منزل

برای رفع مشکل سریع خاموش شدن یخچال خود با نیو سرویس تماس بگیرید

در این مطلب سعی کردیم با ذکر 7 نکته اساسی به سوال شما پیرامون چرا یخچال سریع خاموش می‌شود پاسخ دهیم. گاهی اوقات رعایت نکردن درست قوانین در نگهداری و جابه‌جایی یخچال‌های فریزر باعث خرابی آن‌ها می‌شود. اکثر اوقات خاموشی سریع و ناگهانی یخچال بر اثر خرابی‌ قطعات و مشکلات اساسی یخچال اتفاق می‌افتد.

نگران نباشید در این شرایط کافی است برای تعمیر یخچال خود با نیوسرویس تماس بگیرید. نیوسرویس خدمات تعمیر انواع یخچال‌ها را در تهران را به صورت کامل در محل موردنظر شما ارائه می‌کند. کلیه خدمات نیو سرویس با 6 ماه گارانتی برای شما انجام می‌شود. برای استفاده از خدمات نیوسرویس کافی است درخواست خود را در سایت ثبت کرده یا با شماره تلفن 02174985 تماس بگیرید.