آیا لوله‌های پشت یخچال شما هم به‌طور اتفاقی سرد می‌شود؟ به فکر تعویض یخچال خود هستید اما قیمت بالای یخچال‌ شما را نگران کرده است؟ نگران نباشید. مشکل سرد شدن لوله‌های پشت یخچال و یخ زدگی آن‌ها به راحتی قابل تعمیر است و  در این شرایط نیازی به تعویض دوباره یخچال نیست.

با توجه به قیمت‌های نجومی یخچال با بررسی علت سرد بودن لوله‌ های پشت یخچال و تعمیر آن به کمک یک تیم حرفه‌ای با کمترین هزینه می‌توانید مانند روز اول از یخچالتان استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا در کنار یکدیگر به بررسی خرابی لوله‌های پشت یخچال و علت سرد شدن آن‌ها بپردازیم.

1. مناسب نبودن محل نصب یخچال و اختلال در عملکرد لوله‌های پشت یخچال

یکی از ساده‌ترین علت‌های یخ زدگی و سرد شدن لوله‌های پشت یخچال مناسب نبودن محل نصب یخچال و قرار دادن یخچال در مکانی غیر استاندارد است. اگر یخچال شما در جایی قرار گرفته باشد که بسیار مرطوب باشد و مدام در مجاورت گرما، رطوبت و حرارت زیاد قرار بگیرد؛ ورود حرارت و رطوبت فضا به داخل یخچال باعث سرد شدن لوله‌های پشت یخچال و یخ زدگی آن‌ها می‌شود.

در این شرایط بهترین کار تعویض مکان نصب یخچال است. اگر نسبت به مکان مناسب نصب یخچال بی توجهی شود پس از مدتی آسیب‌های جدی به موتور و لوله‌های یخچال وارد می‌شود که برای برطرف کردن آن شما نیاز به مراجعه به تعمیرات لوازم خانگی در تهران یا شهرستان‌ها خواهید داشت.

علت سرد شدن لوله‌های پشت یخچال

2. باز و بسته شدن مدام درب یخچال را جهت جلوگیری از یخ زدن لوله‌ها کنترل کنید

باز و بسته شدن مدام درب یخچال نیز از جمله مواردی است که به راحتی می‌توان با کنترل کردن آن از سرد شدن لوله‌های پشت یخچال جلوگیری کرد. لوله‌های پشت یخچال با داغ شدن بسیار و  انتقال حرارت خود از تشکیل برفک جلوگیری می‌کنند. با باز و بسته شدن مکرر درب یخچال این لوله‌ها توان خود را از دست می‌دهند و کم کم سرد می‌شوند. پس از مدتی سرد شدن لوله‌های یخچال باعث تشکیل برفک و خرابی مواد غذایی درون یخچال می‌شوند.

تعمیر یخچال در تهران و کلان‌شهرها کار سختی است و جا به جایی آن، زمان و هزینه بسیاری برای شما در بر خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با استفاده درست از یخچال تا حد امکان از خرابی آن‌ها جلوگیری کنید.

3. عملکرد ضعیف ترموستات، علت یخ زدن لوله مسی پشت یخچال

عملکرد ضعیف ترموستات را می‌توان مهم‌ترین علت سرد بودن لوله‌ های پشت یخچال به شمار آورد. ترموستات در یخچال وظیفه تنظیم دما را به عهده دارد. با خرابی آن یخچال معمولا دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند دمای استاندارد را تولید کند. با سرد شدن یخچال و پایین رفتن دمای آن لوله‌ها شروع به سرد شدن می‌کنند و در پی آن قسمت‌های مختلف یخچال برفک می‌زنند.

اگر دمای یخچال شما به‌طور ناگهانی دچار تغییر شد، بی شک ترموستات آن به مشکل برخورده است. تعمیر ترموستات کاری سخت و تخصصی است. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر آن به نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک در تهران یا با توجه به برند یخچال خود به نمایندگی آن مراجعه کنید. تیم‌های حرفه‌ای تعمیر یخچال نیز می‌توانند با حضور در محل در کمترین زمان مشکل ترموستات یخچال شما را برطرف کنند.

تعمیر ترموستات یخچال

4. پایین بودن دمای یخچال، علتی مهم در کاهش دمای لوله‌های پشت یخچال

این روزها اکثر یخچال‌ها با داشتن یک صفحه نمایشگر این اجازه را به شما می‌دهند تا دمای یخچال خود را با توجه به شرایط محیط تغییر دهید. بهترین دمای یخچال در روزهای گرم و تابستانی دمایی نزدیک به صفر یا زیر صفر است. در روزهای تابستانی دمای یخچال‌ها معمولا روی 4+ تنطیم می‌شوند. در یخچال‌های دیجیتال دمای یخچال و فریزر معمولا روی اعداد 3+ و 20_ تنظیم می‌شود.

ممکن است این اعداد با توجه به تشخیص تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات فریجیدر و برندهای دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی و جوی محیط کمی تغییر کنند؛ اما کم شدن ناگهانی دمای یخچال و پایین آوردن آن موجب سرد شدن لوله‌های یخچال و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دمای یخچال را همیشه در حالت استاندارد قرار دهید.

5. تمیزی لوله‌های پشت یخچال جهت جلوگیری از سرد شدن آن‌ها

کثیف شدن لوله‌های پشت یخچال و قرار گرفتن گرد و غبار بسیار روی آن می‌تواند مانع از عملکرد لوله‌ها و در نتیجه باعث سردی و خرابی آن شود. همه افراد به تمیزی قفسه‌های یخچال و تمیزی ظاهری آن اهمیت بسیاری می‌دهند. اما توجه به نظافت قطعات کاربردی یخچال و حفظ سلامت آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. قرار گرفتن گرد و غبار و ذرات ریز آشغال روی لوله‌های پشتی یخچال باعث می‌شوند تا موتور برای خنک نگه داشتن یخچال انرژی بیشتری مصرف کند و در نتیجه باعث خرابی لوله‌های یخچال و سرد شدن آن‌ها شود.

طبق تحقیقات انجام شده معمولا در تعمیر ساید فریجیدر و یخچال‌های سامسونگ و ال جی آنچه که باعث خرابی اکثر موتورهای یخچال و از کار افتادن لوله‌های پشت یخچال شده است عدم توجه به نظافت و نگهداری از آن‌ها بوده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از نشستن گرد و غبار و کثیفی بر روی لوله‌های یخچال جلوگیری کنید.

چرا لوله پشت یخچال سرد می‌شود

6. از کار افتادن لاستیک‌های درب یخچال و سرد شدن ناگهانی لوله‌های یخچال

همانطور که گفته شد ورود حرارت و رطوبت به داخل یخچال باعث اختلال در عملکرد قطعات یخچال و کاهش دمای لوله‌های پشتی یخچال می‌شود. از کار افتادن لاستیک درب یخچال و ضعیف شدن آن را می‌توان یکی از دلایل سرد شدن لوله‌های پشت یخچال به شمار آورد. بر اثر باز و بسته شدن درب یخچال و استفاده طولانی مدت از یخچال ممکن است لاستیک درب دچار خرابی یا ساییدگی شوند.

پیشنهاد می‌کنیم پس از مشاهده هرگونه خرابی در لاستیک‌های درب یخچال و باز و بسته نشدن درست درب سریعا به تعمیرات لوازم خانگی ال جی یا برند موردنظرتان مراجعه کنید. از کار افتادن لاستیک‌های درب یخچال پس از مدتی علاوه‌بر سرد شدن لوله‌های پشت یخچال، باعث از کار افتادن موتور یخچال نیز می‌شوند.

برای تعمیر لوله‌های پشت یخچال از تکنسین‌ها و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید

پس از بررسی مکان نصب یخچال و رعایت سلامت آن اگر همچنان لوله‌های یخچال شما سردبود و عملکرد درستی نداشت، در اولین فرصت برای تعمیر یخچال خود با یک تعمیرکار تماس بگیرید. یخچال یکی از گران قیمت‌ترین لوازم‌های خانه است. بنابراین برای تعمیر آن به یک تیم حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید.

با توجه بر تحریم‌های موجود و نبود نمایندگی رسمی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ و ال جی، برای تعمیر یخچال‌های سامسونگ، ال جی و کلیه برندهایی که نمایندگی رسمی در ایران ندارند پیشنهاد می‌کنیم تجربه تکنسین‌های تعمیر یخچال را به خوبی ارزیابی کنید. تیم نیو سرویس با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی و یخچال‌ برندهای مختلف برای تعمیر یخچال و حل مشکلات آن در خدمت شما عزیزان است.

تعمیر یخچال در منزل

تعمیر یخچال در منزل با تعمیرکاران حرفه‌ای نیو سرویس

در این مقاله سعی کردیم شما را با 6 علت سرد بودن لوله ‌های پشت یخچال آشنا و مشکلات پیرامون آن را بررسی کنیم. اگر خرابی ترموستات و کش‌های یخچال دلیل سرد شدن لوله‌های یخچال شما باشد، برای تعمیر آن به کمک یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید. جا به جایی یخچال برای تعمیرات کاری بسیار وقت گیر و پر ریسکی است. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر یخچال خود به کارشناس تعمیرات لوازم خانگی در منزل مراجعه کنید. تیم نیو سرویس با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر لوازم خانگی و ارائه گارانتی 6 ماهه تعمیر و تعویض قطعات برای تعمیر یخچال در کنار شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات خود با شماره 02174985 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.